رئیس فراکسیون اشتعال و تولید مجلس و نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان از تجهیز بیش از 13 هزار روستای ایران به دفاتر آی‌.سی.تی خبر داد.

ظرفیت عظیمی در ایران صرف سرگرمی می‌شود!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا کاتب در همایش اشتغال، کارآفرینی و آی سی تی که با حضور منصوری معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، براری معاون وزیر ارتباطات و عضو هیات رییسه مجلس در دانشگاه ادیبان گرمسار برگزار شد بر ضرورت استفاده درست از این زیرساخت‌ها تاکید کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این آمار تجهیز روستاها به آی سی تی در دنیا بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در ایران از سال 2010 تاکنون به 43 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این ضریب نفوذ اینترنت می‌تواند در تولید اقتصاد موثر باشد اما سئوال این است که ایران از این ظرفیت چه استفاده‌ای داشته است.

کاتب اظهار کرد: چین توانسته با ضریب نفوذ اینترنت 13 درصدی طی چند سال گذشته جزو پنج کشور برتر جهانی در تجارت الکترونیک باشد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای پیشرفته از اینترنت و ظرفیت‌های خود در این بخش حدود 90 درصد را در راستای نیل به امور اقتصادی به کار می‌گیرند اما در کشور ما این آمار در جهت سرگرمی و تفریح استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دیگر نباید برای رسیدن به خواسته‌هایمان شعار دهیم اضافه کرد: باید زمینه‌ای بوجود آوریم که سهم اندیشه و عمل بیشتر از شعار و حرف شود و جوانان و دانشجویان و نخبگان بیشترین سهم را در تحقق این مهم می‌توانند داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.