«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که «در صورت پیروزی در انتخابات»، نتایج انتخابات هشتم نوامبر را می پذیرد.

ترامپ: اگر پیروز شوم، نتیجه انتخابات را می پذیرم!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که «در صورت پیروزی»، نتایج انتخابات هشتم نوامبر را می پذیرد.
این اظهارنظر عجیب ترامپ به نگرانی جمهوریخواهان در خصوص احتما از دست دادن اکثریت در کنگره آمریکا دامن زده است.
امتناع ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات بخشی برجسته از سخنان وی در سومین و آخرین مناظره ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ بود؛ اظهارنظری که بلافاصله با واکنش فرصت طلبانه هیلاری کلینتون مبنی بر اثبات عدم شایستگی وی برای احراز مقام ریاست جمهوری آمریکا همراه شد.
در واقع، ابراز تردید ترامپ نسبت به برگزاری سالم و منصفانه انتخابات در کشوری که مدعی برقراری دموکراسی در سایر نقاط جهان است،  بزرگترین دهن کجی یک نامزد انتخابات آمریکا به سیستم انتخاباتی این کشور است.
شاید نکته ای دیگر که در پرتو اظهارات عجیب ترامپ تا حدی از نظرها دور ماند، اشاره وی به فساد موجود در نظام حکومتی آمریکاست که هرچند دلایل و شواهدی متقن برای اثبات آن ارائه نکرد، ‌ اما به تنهایی گویای «وصله ناجور بودن» وی برای احراز عالیترین مقام سیاسی آمریکاست.
باراک اوباما نیز ضمن انتقاد شدید از اظهارات ترامپ در سومین مناظره، عملکرد وی را خطرناک خواند و گفت که «ترامپ در راستای منافع دشمنان آمریکا گام بر می دارد».
با این حال، ترامپ در یک کارزار انتخاباتی در اوهایو خطاب به هواداران خود گفت که «تنها در صورت پیروزی در انتخابات، نتایج این انتخابات بزرگ و تاریخی را می پذیرد! ».
گفتنی است که سناتور جان مک کین جمهوریخواه از ایالت آریزونا که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ نتیجه را به رقیب خود- باراک اوباما- واگذار کرد، گفت که پذیرش نتایج انتخابات یک «راه و روش آمریکایی» است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.