قدس آنلاین: دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هیچگونه اقدامی از سوی دولت در خصوص حقوق‌های نجومی نشده است.

اقدامی در خصوص حقوق‌های نجومی  از سوی دولت نشد

به گزارش قدس آنلاین، علی ناصری، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم رضوی برگزار شد با بیان اینکه از مقام معظم رهبری بابت تبیین سخنرانی اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در جمع نمازگزاران نماز جمعه تشکر می‌کنم، اظهار کرد: فرهنگ زیربنای همه امور بوده و رشد اقتصاد و سیاست مبتنی بر رشد و تقویت فرهنگ است.

وی افزود: دشمن روی «زن» که کانون و مرکز خانواده است تمرکز کرده و کمپین‌هایی با عنوان محدودیت زنان و زیر سوال بردن حجاب بانوان به خصوص حضرت فاطمه(س) راه انداخته‌اند و گستاخی را به این حد رسانده‌اند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: دشمن ولنگاری فرهنگی را به راه انداخته و الگوی فرهنگی برای زن ایرانی را عروس خاندان سلطنتی انگلیس و مجری زن آمریکایی عنوان کرده است که باید جلوی اشاعه و ترویج این فرهنگ گرفته شود.

وی گفت: مشکل دیگر در بحث فرهنگ مصرف بی رویه آب است که بعدها با مشکلات زیادی همراه می‌شود و آموزش و پرورش باید روی این موضوع از سن دانش آموزی کار کند.

ناصری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی و وظیفه همگانی است که متاسفانه عده‌ای نسبت به آن که خواسته رهبر معظم انقلاب است کوتاهی می‌کنند، تصریح کرد: در خراسان رضوی ۴۰ درصد واحدهای تولیدی تعطیل است و به تبع آن افزایش نرخ بیکاری ۱۴.۸ درصدی استان را شاهدیم که از نرخ ۱۲.۷ درصدی کشوری بالاتر است.

وی بیان کرد: موضوع اشتغال جوانان سبب نگرانی خانواده‌ها شده و مسئولان باید پیگیر این موضوع باشد و به جای واردات روی تولید داخلی کار کنند تا ضمن ایجاد شغل برای جوانان با حمایت از تولید کننده داخلی توان رقابت با بازار خارجی را داشته باشیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: مخالف سرمایه گذاری نیستیم بلکه معتقدیم این سرمایه گذاری باید در حوزه فرهنگی باشد و دانشگاه آماده همکاری با شهرداری مشهد در راستای اصلاح هویت فرهنگی این شهر است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ظرفیت عظیمی در حوزه فرهنگی و اقتصادی دارد و ۹۰ مرکز پژوهشی دارد و بیش از ۱۰۰ تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است و اگر از این ظرفیت استفاده شود به زودی فتح خرمشهرهای فرهنگی را خواهید دید، تاکید کرد: دانشگاه از سال ۳۲ تاکنون بر مبنای استکبارستیزی گام برداشته و خط حرکتی‌اش ثابت است و برای استقلال علمی کشور و بی نیازی به بیگانگان تمام تلاش خود را می‌کند و به فرموده امام راحل(ره) ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم.

ناصری با بیان اینکه دانشجویان تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) هستند و متاسفانه مسئولان توجهی به این گروه ندارند افزود: غربی‌ها پروژه‌ای برای نفوذ دشمن دارند که نباید چنین اجازه‌ای به آنها داد.

وی افزود: در روز عاشورا شاهد گستاخی‌هایی در برخی از دانشگاه‌های کشور بودیم که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید مقابله جدی با عاملان این اتفاق تلخ و دردآور داشته باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه بیش از ۳ ماه از دستور مقام معظم رهبری در بحث پیگیری موضوع حقوق‌های نجومی می‌گذرد و متاسفانه هنوز هیچ اقدامی نشده و هرگونه تصمیمی که خلاف نظر معظم له باشد محکوم است، بیان کرد:  توجه نکردن به وظایف محول شده از سوی مقام معظم رهبری آسیب‌های جدی‌تری را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: به گفته شهید بهشتی دانشجویان پیرو خط امام هیچگاه در مقابل ظلم و زور کوتاه نمی‌آیند و با تمام توان خود در مسیر تحقق خواسته‌های رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.