قدس آنلاین- بجنورد- کبری علی آبادی: نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر هستیم تا شهرستان های قوچان و درگز به خراسان شمالی ملحق شود و مسئولان باید در محقق شدن این امر تلاش کنند.

مسئولان برای الحاق قوچان و درگز به خراسان شمالی تلاش کنند

هادی قوامی در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: با الحاق این شهرستان ها به خراسان شمالی، گامی موثر در توسعه اقتصادی این استان برداشته می شود.

وی افزود: بهترین حالت در تقسیم جغرافیایی مناطق این است که شهرهای قوچان، درگز، جوین و جغتای جزو محدوده جغرافیایی خراسان شمالی باشد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان ارشد این استان و نمایندگان باید تلاش کنند تا این امر مهم سریع تر به انجام برسد و مردم این منطقه از مزایای آن منتفع شوند.

قوامی اظهار داشت: در صورت تحقق این امر، خراسان شمالی می تواند در مسیر حرکت به سمت توسعه و آبادانی شتاب گیرد.

وی با اشاره به اینکه این استان اکنون گذر مرزی ندارد گفت: این استان مرزی پیگیر بازگشایی مرز پرسه بوده است اما کشور ترکمستان تمایل و رغبتی برای بازگشایی این گذر مرزی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه اگر شهرستان قوچان به خراسان شمالی ملحق شود، مرز باجگیران می تواند به منطقه آزاد تجاری بدل شده و اقتصاد این استان را متحول سازد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز باجگیران کوتاه ترین فاصله را تا شهر عشق آباد دارد و باید پیگیر باشیم تا مراودات تجاری از طریق این گذر مرزی رونق گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره اجرای پروژه راه سازی در مرز ترکمنستان اظهار داشت: این راه ترانزیتی به طول 30 کیلومتر از عشق آباد تا باجگیران اجرا شده است و از باجگیران تا شهر قوچان نیز به طول 95 کیلومتر در حال بهره برداری است.

قوامی تصریح کرد: ادامه این پروژه راهسازی برای ایجاد مسیر ترانزیتی از قوچان در حال اجرا است و قرار است درامتداد، شهرهای چکنه، بام، جاجرم و سنخواست را به هم اتصال داده و تا مرز ترکیه ادامه داشته باشد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبار خوبی برای این پروژه منظور شده است و اجرای کارها رشد قابل قبولی دارد.

وی گفت: تا کنون 20 کیلومتر از طول 90 کیلومتری قطعه جاجرم- میامی آسفالت شده است واجرای 70 کیلومتر باقی مانده از این مسیر نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان نیز قول های مساعدی برای تزریق اعتبار به این پروژه راهسازی داده شده و امید است اجرای آن بتواند به عنوان یک زیر ساخت، استان را در حرکت در مسیر توسعه کمک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.