صحبت‌های نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا در مورد تقلب حزب دموکرات در انتخابات بر روی مردم آمریکا و هواداران حزب جمهوریخواه به شدت تاثیر گذاشته است.

جمهوریخواهان در صورت شکست، کلینتون را متقلب می‌خوانند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتحابات آمریکا در مورد محکومیت خود توسط هم حزبی‌هایش گفت: «این موضوع به من ضرری وارد نمی کند اما به آینده آمریکا خسارت های غیر قابل جبرانی وارد می آورد.»

این اظهارات پس از اینکه بسیاری از سران و رهبران حزب جمهوریخواه از ترامپ خواستند تا صحنه انتخابات را ترک کند، مطرح شد.

ترامپ در آخرین مناظره تلویزیونی خود با رقیب دموکراتش «هیلاری کلینتون» از قبول نتیجه انتخابات در صورت شکست سرباز زد. این اقدام وی که به نوعی تمسخر انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به حزب مخالف است خسارات زیادی به حزب جمهوریخواه آمریکا وارد کرد.

ترامپ پس از مناظره نیز گفت: «اگر پیروز شوم نتیجه این انتخابات بزرگ و تاریخی را کاملا خواهم پذیرفت.»

نامزد جهوریخواهان آمریکا در ادامه سخنانش گفته بود که این حق را دارد تا هر نتیجه سوال برانگیزی که از انتخابات حاصل شود را به چالش بکشد.

صحبت های ترامپ به اینجا هم ختم نشد، او نظام انتخاباتی آمریکا را زیر سوال برده و آن را فاسد و فریبکارانه توصیف کرد.

ترامپ اظهار داشت: «بیش از 50 هیئت انتخاباتی در فیلادلفیا توسط دموکرات ها دزدیده شده است. من به شما تضمین می دهم که این اتفاق رخ داده است. به شما می گویم چطور اینکار را کرده اند. آن ها مردم را سوار اتوبوس می کنند و آن ها به جای افرادی که از این دنیا رفته اند هم رای می دهند و این کار را 4، 5 و 6 مرتبه تکرار می کنند.»

کمیته حزب جمهوریخواه آمریکا نیز به امکان تقلب در انتخابات اشاره کرد و موضوع رای دادن افرادی که مشروعیت رای دادن ندارند را مطرح کرد.

البته صحبت های ترامپ تاثیر خود را گذاشت. نظرسنجی ها اخیر حاکی از این است که بسیاری از جمهوریخواهان بر این باورند که اگر کلینتون پیروز شود در انتخابات تقلب رخ داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.