قائم‌مقام ستاد اربعین شهرداری مشهد مشارکت مردم در عملیاتی شدن نذر «هر خانواده یک‌ تخته پتو» برای پیاده‌روی اربعین را خواستار شد.

عملیاتی شدن نذر «هر خانواده یک‌ تخته پتو» با همت شهروندان مشهدی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری، حسین حسامی در برنامه زنده رادیویی شهر ما که از صدای خراسان رضوی پخش شد، از تلاش برای عملیاتی کردن نذر «هر خانواده یک‌تخته پتو» برای پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: امیدواریم هر خانواده مشهدی یک‌تخته پتو را نذر زائران پیاده کنند و از همین رو درخواست مشارکت و سهیم شدن همه شهروندان را داریم، چراکه همه آن‌ها نمی‌توانند در این راهپیمایی بزرگ شرکت کنند ولی می‌توانند با این کار در ثواب این حرکت سهیم باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه اربعین یک رویداد توحیدی است که از مسیر امامت می‌گذرد و به زیارت ختم می‌شود البته این ختم شدن آن به‌صورت پیاده‌روی در مسافت زیاد از سوی مشتاقان است که آن نیازمند زیرساخت‌هایی می‌باشد که تماماً از سوی مردم تأمین و تهیه می‌شود.

قائم‌مقام ستاد اربعین شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این حرکت جهانی منحصربه‌فرد که در مقیاس میلیونی برگزار می‌شود سبب شده تا هر کس به‌اندازه وسع خود در این میان کمک‌هایی را داشته باشد که پیرو آن شهرداری مشهد نیز به‌اندازه سهمی کوچک وارد میدان شده است.

حسامی تصریح کرد: بر اساس تجربه سال قبل با مصوبه شورای اسلامی شهر در قالب 8 کمیته تخصصی ورود پیدا کرده و اصلی‌ترین موضوع آن نذر پتو ویژه زائران پیاده است به‌طوری‌که از تمامی شهروندان و خیرین خواستار مشارکت در این طرح را داریم.

وی اضافه کرد: برای اسکان 30 هزار نفر شب خواب از شهروندان مشهدی مواکبی در سه شهر کربلا، نجف و کاظمین برپا خواهد شد از همین رو نیازمند مشارکت مردم مشهد مقدس در برپایی مواکب و تأمین اقلام داخلی آن هستیم، حداقل نیازمند 60 هزار تخته پتو هستیم که در مقابل جمعیت میلیونی این پیاده‌روی بزرگ و عظیم رقمی بسیار ناچیز محسوب می‌شود.

قائم‌مقام ستاد اربعین شهرداری مشهد در پایان گفت: شهروندانی که مایل به مشارکت در این طرح هستند می‌توانند به مساجد، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی مساجد و فرهنگسراها مراجعه و نذر خود را ادا نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.