قدس آنلاین-بجنورد- نادیا یزدانی:معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان شمالی از آغاز طرح تنبلی چشم در مهد کودک های استان خبر داد.

طرح تنبلی چشم در خراسان شمالی آغازشد

هاجر پاکدین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت:طرح تنبلی چشم از اول آبان آغاز شده و تا پایان آذرماه سال جاری ادامه دارد.

وی افزود:غربالگری بینایی برای کودکان یک تا 6سال است که کودکان زیر 6سال باید در 3مرحله غربالگری شوند و این طرح در مهد کودها ومراکز بهداشتی انجام می شود.

وی گفت:کودکانی که در مرحله اول غربالگری می شوند اگر مشکوک به کم بینایی بودند باید در 3مرحله غربالگری شوند تا اطمینان از سالم بودن چشم کودک حاصل شود.

پاکدین یادآورشد: هزینه عمل جراحی،شیشه عینک وهزینه رفت و آمد برای کودکان رایگان بوده وهزینه طرفه دولتی نیز برای پذیرش 2هزار تومان است.

وی هدف برگزاری این طرح را جلوگیری از کم بینایی،نابینایی و به موقع تشخیص دادن بیماری کودک عنوان کرد و افزود:تنبلی چشم به ظاهر دیده نمی شود بلکه به مرور زمان برای کودک مشکلاتی را ایجاد می کند پس بهتر است به موقع تشخیص داده شود.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد:این طرح در 250 پایگاه های دائمی و غیر دائمی با6دستگاه غربالگری انجام می شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.