قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: اجرای پروژه منارید با همکاری برنامه توسعه ملل متحد و سازمان تاثیرات جهانی محیط زیست از مهمترین برنامه های مشارکتی به منظور کاهش وابستگی مردم به عرصه های منابع طبیعی است.

۱۰۰۰ هکتار از عرصه های استان زیر کشت گیاهان دارویی است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: به منظور مقابله با فرسایش خاک، حفظ پوشش گیاهی و همچنین مقابله با خشکسالی های اخیر و جلوگیری از هدر رفت آب، اجرای طرح های جنگلکاری اقتصادی و همچنین کشت گیاهان دارویی و مثمر از سال گذشته تاکنون اجرایی شده است.
علی محمدی مقدم افزود: سال گذشته 1000 هکتار از عرصه های استان زیر کشت گیاهان دارویی و جنگلکاری اقتصادی رفت و امسال نیز 2 هزار هکتار از عرصه ها به کشت این گیاهان اختصاص داده می شود.
محمدی مقدم تصریح کرد: اجرای پروژه منارید با همکاری برنامه توسعه ملل متحد و سازمان تاثیرات جهانی محیط زیست را از مهمترین برنامه های مشارکتی به منظور کاهش وابستگی مردم به عرصه های منابع طبیعی عنوان کرد.
وی گفت: اجرای این پروژه بین المللی از سال گذشته در این استان اجرایی شده است که سال گذشته در چهار شهرستان استان اجرا شد و براساس برنامه ریزی و همچنین اجرای موفق پروژه در سال گذشته، امسال در 9 شهرستان چهارمحال وبختیاری اجرا می شود.
محمدی مقدم، بهره گیری از دانش افراد بومی و محلی در حوزه آبخیزداری و ارتقای سطح دانش جوامع محلی و تغییر معیشت جوامع محلی وابسته به عرصه های منابع طبیعی و ایجاد مشاغل سبز و پایدار را اهداف و برنامه های این پروژه عنوان کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.