قدس آنلاین–ایلام-غلامرضا محمدمرادی: مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: با رایزنی مسئولان کشوری و استانی و با موافقت طرف عراقی، دفتر نمایندگی موقت کنسولگری عراق در ایلام راه اندازی شد.

راه اندازی دفتر کنسولگری عراق در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، غلامرضا ممیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اوایل هفته جاری و به منظور صدور ویزا و  خدمات گذرنامه ای ویژه زائران مراسم اربعین، نمایندگی کنسولگری کشور عراق به صورت موقت در ایلام دایر و فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: صدور روادید برای  متقاضیان حضور در مراسم اربعین حسینی، منوط به ثبت نام در سامانه سماح  سازمان حج و زیارت است.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی مدیریت و اداره فنی و امور کارگزاران سازمان حج و زیارت، دفاتر جدید زیارتی در سطح استان، استقرار یافته اند، افزود: از زائران محترم تقاضا می شود که از مراجعه حضوری به دفتر حج و زیارت استان خودداری نمایند و برای اخذ  ویزا، به دفاتر زیارتی مستقر در استان مربوطه مراجعه کنند تا پس از تحویل مدارک، برای آنها روادید سفر به عراق صادر شود.

مدیر حج و زیارت استان ایلام با بیان اینکه شرط عبور زائرین از مرز، داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و ویزای معتبر است، یادآور شد: تردد از مرز مهران بدون داشتن گذرنامه و اخذ ویزای عراق ممنوع بوده و از خروج افرادی که فاقد گذرنامه و ویزا  باشند جلوگیری به عمل می آید.

غلامرضا ممیز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 450 هزار زائر از سراسر کشور برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: هم اکنون به طور میانگین روزانه حدود 30 کاروان زیارتی از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین هیچ اعزامی بصورت کاروانی صورت نمی گیرد، تأکید کرد: امیدواریم که زائران اربعین حسینی، ثبت نام در سامانه سماح و اخذ ویزا را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.

گفتنی است مرز مهران از امن ترین و نزدیک ترین راه های دسترسی به عتبات عالیات است که همه ساله زائران زیادی برای سفر به عراق از این مرز بین المللی تردد می کنند

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.