قدس آنلاین -خوزستان - زهره کریمی: ایستگاه راه‌آهن ماهشهر، خط دوم محور ریلی اهواز – بندر امام و ایستگاه راه‌آهن نظامیه باحضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

سه پروژه راه‌آهن در جنوب خوزستان افتتاح شد

قدس آنلاین به نقل از خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، ساعتی پیش قطار حامل وزیر راه و هیئت همراه در ایستگاه راه‌آهن ماهشهر متوقف شد تا این ایستگاه رسماً افتتاح گردد.

در ابتدای این مراسم، منصور قمر فرماندار ماهشهر ضمن خیرمقدم به مدعوین، توضیحاتی در خصوص تنگناهای موجود منطقه ارائه کرد و از وزیر راه خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این معضلات اقدام شود.

سپس پورسیدآقایی معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی در سخنانی گفت: راه‌آهن در آستانه‌ی تحول در سطح کشور است و از آنجائیکه خوزستان یک استان بسیار مهم بوده و بر گردن کشور حق بزرگی دارد، باید به هر نحو ممکن خدمات خود به مردم این استان را افزایش دهیم.

وی از آغاز پروژه احداث راه‌آهن بندر امام – شادگان – بصره – کربلا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی همچنین گفت: اتصال خوزستان به فلات مرکزی ایران با اجرای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در دست مطالعه است که بر اساس آن، این استان به اصفهان با ایجاد راه‌آهن دوخطه‌ی برقی متصل خواهد شد.

وی افزود: خوزستان در زمینه ی حمل‌ونقل ریلی، به‌عنوان یک استان نمونه تلقی می‌گردد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز گفت: توسعه و رشد و تولید ثروت در هر کشوری شرایطی لازم دارد که از مهم‌ترین آن‌ها، توسعه‌ی شبکه‌ی راه‌ها و جابجایی کالا است که این امر در استان خوزستان باید به‌خوبی اجرا گردد.

وزیر راه و شهرسازی نیز به‌عنوان آخرین سخنران در این مراسم گفت: استان خوزستان درزمینه ی حمل نقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: برای حمل کالا از بنادر استان به سایر نقاط کشور، توجه ی بیشتری به حمل ریلی داریم که نیاز به توسعه دارد.

آخوندی گفت: دوخطه کردن راه‌آهن جزو اهداف ما است که هم درزمینه ی جابجایی کالا و هم مسافر حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای کنترل آلودگی در کلان شهری مانند اهواز، لازم است که جابجایی بار و مسافر از جاده‌ها به ریل انتقال داده شود. زیرا هم امن‌تر است و هم از آلایندگی‌ها می‌کاهد.

وی پیشنهاد داد تا مسئولین برای انجام مأموریت‌های خود از قطار استفاده کنند تا این مسئله به یک فرهنگ تبدیل گردد.

آخوندی ادامه داد: ثروت فرهنگی و انسانی خوزستان دست کمی از ثروت خدادادی آن ندارد و باید مورداستفاده قرار گیرد.

وی از صنایع پتروشیمی به دلیل همکاری در ساخت ایستگاه راه‌آهن بندر ماهشهر تشکر کرد.

لازم به ذکر است که طول راه‌آهن دوخطه‌ی اهواز به بندر امام ۱۰۰ کیلومتر است که ۴٫ ایستگاه در طول این مسیر وجود دارد و به‌منظور رفع تنگناهای موجود و افزایش سرعت احداث گردیده. همچنین ایستگاه راه‌آهن ماهشهر با زیربنای ۲۶۵۸ مترمربع در دوطبقه ساخته شده و روزانه دو قطار از این ایستگاه به اهواز و بالعکس حرکت می‌کند و یک قطار نیز در هفته به مقصد مشهد از این ایستگاه خارج می‌شود.

ا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.