قدس آنلاین اراک- احمدمختاری: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در حال حاضر سرمایه‌های ارزشمندی همچون شرکت هپکو، آذرآب، ماشین‌سازی، واگن‌سازی در بخش صنعت این استان وجود دارد که متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی امکان استفاده از این منابع و سرمایه ها را نداشتیم.

لزوم اتخاذ تدابیر سریع برای حل مشکلات واحدهای صنعتی استان مرکزی

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نماز جمعه این هفته با اشاره به ویژگی های امام سجاد(ع) گفت: شکیبایی امام سجاد(ع) در برابر ناگواری ها و گذشت این امام بزرگوار نسبت به کسانی است که به او بی حرمتی یا جفا کرده بودند؛ در طول تاریخ همیشه کسانی بوده اند که گاه به دلیل نا آگاهی و زمانی برای دنیا پرستی و دنیاداری با اولیای الهی به ستیز برخاسته و آنان را آزار می داده اند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) با درایت الهی خود؛ کشتی طوفان زده شیعه را از لابه لای حوادث عبور دادند و با افشاندن عطر معنویت و بندگی دعا که بخشی از آن را در صحیفه سجادیه مشاهده می کنیم؛ به تبیین مسایل کلامی و اخلاقی، تهاجم علیه دنیاگرایی و دنیا طلبی، تربیت شاگردانی در مدرسه علمی و فکری، حمایت غیرعلنی از قیام مختار و احیای مصایب عاشورا و یاد شهدا کربلا توانستند راه را برای احیا و معرفی فرهنگ و مکتب کربلا باز کنند و آن را تحویل فرزند بعد از خودشان دهند.

وی همچنین ادامه داد: امام سجاد(ع) با روشنگری و بیان خطبه های فراوان؛ جریان حق علیه باطل را برای همه روشن و چهره دشمنان اسلام و یزیدیان را فاش کرد. وی خاطر نشان کرد: معانی و اعمال خداپسندانه در صحیفه سجادیه به وضوح دیده می شود که باید از آن در گسترش فرهنگ عمومی جوامع مسلمان استفاده کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به الگو قرار دادن امام سجاد(ع) در زندگی گفت: امام سرچشمه فضایل اخلاقی و معنوی، صبر و استقامت انسانی است بر تمامی مسلمین واجب است که امام را الگو و سرمشق خود در زندگی قرار دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در نماز جمعه امروز اراک در خصوص پیاده روی اربعین گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه ‌تر مراسم اربعین حسینی باید در استان و اراک به بهترین نحو ممکن صورت گیرد. وی ادامه داد: اربعین حسینی بزرگ‌ترین سرمایه معنوی، اخلاقی، علمی، سیاسی و اجتماعی مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در خصوص وقایع آبان ماه در طول تاریخ نیز اظهار کرد: سخنرانی امام پیرامون قانون ننگین کاپیتولاسیون، تبعید امام به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانش‌آموزان و دانشجویان از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی در این ماه است.

وی حضور همه افراد جامعه را در راهپیمایی روز ۱۳ آبان ضروری دانست و ادامه داد: حضور اقشار مختلف مردم در این روز سبب می شود تا نقشه شوم آمریکا نقش برآب شود و همینطور پشتیبانی و حمایت مردم از آرمان امام راحل و شهدا بار دیگر به گوش جهانیان رسانده می شود.

خطیب جمعه اراک همچنین اشاره ای به سفر دولت تدبیر و امید به استان مرکزی داشت و گفت: قبل از سفر تمام مسایل و مشکلات استان با هیأت دولت در میان گذاشته شد که امیدواریم این سفر در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغال جوانان منشأ خیر شود.

آیت الله دری اظهار کرد: راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اراک به سلفچگان یکی از مسایلی بود که در این سفر مطرح و مورد موافقت قرار گرفت. امام جمعه اراک با تأکید بر ضرورت حل مشکلات بخش صنعت بیان کرد: در حال حاضر سرمایه‌های ارزشمندی همچون شرکت هپکو، آذرآب، ماشین‌سازی، واگن‌سازی و... در بخش صنعت این استان وجود دارد که متأسفانه به دلیل عدم مدیریت مناسب و مشکلات اقتصادی نتوانسته‌ایم به درستی از این منابع و سرمایه‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امید می‌رود دولت با اتخاذ تدابیر ارزشمند راهکارهایی را ارائه دهد که مدیران لایق و توانمند در این شرکت‌ها مدیریت امور را بر عهده بگیرند و رونق را در این واحدها رقم بزنند. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: باید برای رونق این واحدهای صنعتی نیمه جان ضمن گذاشتن مدیرانی لایق و توانمند، از دانش سایر کشورها در غرب و شرق و سایر نقاط در به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید بهره بگیریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.