قدس آنلاین - اراک احمد مختاری: قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به همراه معاون استاندار و فرماندار ساوه ،شهردار و دیگر مسئولین از مرکز پیشگیری از آسیبهای اجتماعی شهرستان ساوه بازدید نمودند.

 اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر را تمرکز بر بحث پیشگیری دانست

علی مویدی" در جریان بازدید از مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان ساوه با اشاره به افزایش میزان کشفیات مواد مخدر در سطح کشور افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کشفیات این بلای خانمانسوز، به لحاظ تمرکز در شرق کشور و گسیل کردن امکانات به حاشیه مرز به منظور پیشگیری از ورود مواد مخدر خوشبختانه اتفاقات خوبی را در شرق کشور شاهد هستیم و تا به امروز شاهد افزایش 13 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی با تاکید بر کارنامه قابل قبول نظام اسلامی در مبارزه با مواد مخدر، اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر را تمرکز بر بحث پیشگیری دانست و افزود: طبیعتا پیشگیری از اعتیاد دارای پیوست‌های متعددی است و خوشبختانه در امر پیشگیری یک عزم ملی در حال وقوع است و این رویکرد هم متناسب با استانداردهای بین المللی است.

مویدی تصریح کرد: در چند سال گذشته در سایه مدیریت کارآمد وزیر کشور شاهد عملیاتی شدن طرح‌های پیشگیری بوده‌ایم و قطعا مردم در آینده نزدیک اثرات این رویکرد پیشگیری اجتماعی و به تعبیری اجتماعی کردن موضوع اعتیاد را در بدنه جامعه شاهد خواهند بود.

وی در این خصوص که گفته می‌شود در برخی از تنباکوها یا موادی که در قلیان هست آلودگی به مواد مخدر گزارش می‌شود، اظهار کرد: در این خصوص هر گفته‌ای را نمی‌توانیم تایید کنیم و تنها گفته‌ای که از مبادی علمی و آزمایشگاهی خارج شود، آن را اعلام خواهیم کرد. تا به امروز چنین چیزی به اثبات نرسیده است، اما معتقدیم که یکی از راه‌های ورود به دنیای مصرف مواد مخدر، قلیان است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در خصوص مبارزه با بحث آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در دستور کار نظام اسلامی است و مقام‌معظم‌رهبری و ریاست‌جمهوری به جد در حال بررسی موضوع آسیب‌های اجتماعی هستند و ظرف چند روز آینده جلسه ارائه گزارش آسیب‌های اجتماعی در محضر مقام‌معظم‌رهبری و با حضور روسای قوای سه‌گانه و مسئولان و دست اندرکاران تشکیل خواهد شد. وی گفت: خوشبختانه شاهد ساماندهی مطلوب وضعیت آسیب‌های اجتماعی بویژه در بحث اعتیاد در سطح کشور هستیم و در استان مرکزی نیز اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله صورت گرفته است.

مویدی با اشاره به اینکه شهرستان ساوه به دلیل قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی که دارد، الگوهای قابل قبولی از خود ارائه داده است، تصریح کرد: بازدیدی که از مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری ساوه داشتیم بیانگر عزم و اراده مجموعه مدیریت شهری فرماندار ، شهردارو دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی است و اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اعتیاد بوقوع پیوسته و انتظاری جز این هم از شهرستان ساوه با برخورداری از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها نیست، بنده به سهم خود و مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از اقدام این شهرستان در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از شهرستان‌های کشور اتفاقات خوبی در این حوزه در حال وقوع است، اما در شهرستان ساوه مدل جدیدی را مشاهده کردیم و آن اینکه اگر پدر و مادر خانواده دچار آسیب اجتماعی شده باشند با پکیج جدیدی که توسط شهرداری ساوه در این شهرستان ارائه شده است، راهکار مطلوبی برای مقابله با آسیب‌ها طراحی و اجرا می‌شود تا از آسیب بیشتر حتی به فرزندان نیز جلوگیری شود، این متد جدید می‌تواند به عنوان الگویی در سایر شهرستان‌ها مطرح شود.

مویدی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه اعتیاد اقدام می‌کند و طبیعتا در خصوص سایر آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌های دیگر مسئول هستند. وی افزود: این اقدام در ساوه جدید و قابل تحسین است و بنده نیز این الگو و متد جدید را در نقاط دیگر مطرح می‌کنم و امیدوارم که سایر نقاط کشور از مدل جدیدی که ساوه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه داده است الگو بگیرند. مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ساوه با صرف اعتبار 230 میلیون تومانی در دهه فجر سال گذشته و با ظرفیت 200 نفر راه اندازی شده است. این مرکز را دارای سه بخش شامل مددجویان عادی، پرخطر و اطفال است که هر بخش آن دارای محل نگهداری مستقلی برای زنان و مردان بوده و امکانات بهداشتی هر بخش به صورت جداگانه پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.