قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: معاون طرح و برنامه و امور مجلس سازمان پدافندغیرعامل کشور گفت: اولویت نخست مازندران در پدافند غیرعامل، مقابله با تهدیدات زیستی است.

تهدیدات زیستی اولویت نخست مازندران

مسعود داریوندی در حاشیه همایش تجلیل از فعالان حوزه پدافندغیرعامل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین، افزود: برای هر استانی اولویت خاصی در ارتباط با تهدیدات خاص در نظر گرفتیم که اولویت مازندران تمرکز در زمینه تهدیدات زیستی می باشد.

وی هدف دشمن را زیربناهای اقتصادی کشور ذکر کرد و یادآور شد: پدافند غیرعامل دنبال حفظ زیرساخت‌های اقتصادی می باشد.

معاون طرح و برنامه و امور مجلس سازمان پدافندغیرعامل کشور با بیان اینکه حفظ جان و مال مردم از دیگر اهداف پدافند غیرعامل می باشد، گفت: در مازندران تلاش‌های وسیعی در زمینه پدافند غیرعامل صورت گرفته و سال گذشته بعنوان استان نمونه انتخاب شده است.

داریوندی محورهای عمده و اساسی فعالیت های پدافندغیرعامل را فعالیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در جهت تولید علم و دانش عنوان نمود و افزود: سعی می شود مردم با مفاهیم، اهداف، سیاست ها و کارکردهای پدافندعامل غیرعامل آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ پدافندغیرعامل از روند مثبتی برخوردار بوده است، یادآورشد: سازمان پدافندغیرعامل بعلت محدودیت منابع و نامحدودبودن تهدیدات، در حوزه سیاستگذاری متمرکز و در حوزه اجرایی نیز غیرمتمرکز عمل و هر دستگاهی برحسب اعتبارات و حوزه فعالیتش در این عرصه گام برمی دارد.

معاون طرح و برنامه و امور مجلس سازمان پدافندغیرعامل کشور خاطرنشان نمود: سعی می کنیم با تعامل با دستگاه های مرتبط، ضرورت ها را توجیه کنیم تا امکانات شان را در اختیار این حوزه قرار دهند.

داریوندی در رابطه با این پرسش که چرا مردم از نمایشگاه پدافندغیرعامل بازدید خوبی نداشته اند، گفت: اگر بتوانیم به گونه ای عمل کنیم تا عموم مردم از این نمایشگاه ها استقبال کنند، مفیدتر خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.