قدس آنلاین: رئیس پلیس فتا خراسان رضوی بر لزوم توجه بر ضعف های امنیتی شبکه های اجتماعی و تاثیرگذاری این شبکه ها در حوزه های مختلف و ضرورت حمایت رسانه ملی از اینترنت ملی و فرهنگ سازی در این زمینه تأکید کرد.

رسانه روی موضوع فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی کار کنند
به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در  کارگاه آسیب شناسی فضای مجازی و شبکه های مجازی با طرح موضو عات فرصت هاو تهدید ها، باید ها و نباید ها، مدیریت فضای سایبر در خانواده  و ...  که  با حضور معاونان، مدیران و همکاران  مرکز برگزار شد،  ویژگی های  فضای سایبر را فرامرزی بودن و نداشتن جغرافیا، وابسته نبودن به زمان، دسترسی آسان به آخرین اطلاعات، داشتن تنوع و جذابیت، برخورداری از آزادی اطلاعات و ارتباطات، پنهان ماندن هویت، سریع و ارزان بودن، نبودن امنیت در فضای تکنولوژی، سرعت انتشار اطلاعات و ... عنوان کرد.
 وی با بیان اینکه  مدیریت فضای سایبر در خانواده  و در مجموع  آسیب ها  و تهدید های این بستر در حوزه های مختلف می تواند تبدیل به فرصت های  سودمند شود ، علل حضور و انگیزه کاربران در شبکه های اجتماعی  را دیده شدن، جزیی از وب بودن،  مشارکت، تولید  کننده محتوا به جای مصرف کننده صرف، ارتباط  از طریق به اشتراک گذاشتن منافع، کمک کردن از نظریه های دیگران برای بهبود، استفاده از فضای موجود در پایگاه  گسترش محیط جدید و استفاده از فایل های دیگران  و ... بیان کرد.
جهانشیری  اعتیاد مجازی، گسترش روابط ناسالم، شکستن قبح مسائل و حریم های خانوادگی، رواج دوستی ها و ازدواج های  اینترنتی، ایجاد شبهه در عقاید افراد، ایجاد سردرگمی  در نوجوانان و جوانان، کمرنگ شدن ارز ش های دینی و ... را از عمده آسیب ها و تهدید های شبکه های اجتماعی دانست  که به دنبال خود افزایش جرائم اینترنتی  را به همرا ه دارد.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی  ضمن  اشاره  به  ضعف های امنیتی شبکه های اجتماعی  و تاثیرگذاری این  شبکه ها در حوزه های اقتصادی، امنیتی، فناورانه، روانی و بهداشتی،  اجتماعی، سیاسی و امنیتی، فرهنگی و اخلاقی و دینی ضرورت حمایت رسانه ملی از اینترنت ملی و فرهنگ سازی در این زمینه را اجتناب ناپذیر دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.