مقام‌های دولتی تایوان گفته‌اند، دولت چین برای تسلط بر این جزیره به دنبال استفاده از کمپین "تفرقه بینداز و حکومت کن" است و به برخی از شهرها و مناطق حامی پکن پیشنهاد تقویت صنعت گردشگری را داده است در حالیکه با دولت تایپه اصلا خوب نیست.

"تفرقه بینداز و حکومت کن" /سیاست چین برای تسلط بر تایوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، هشت منطقه از تایوان که اکثرا توسط حزب ملی گرای دوستدار چین اداره می‌شوند، از پکن قول همکاری گرفته و دولت چین قصد دارد تا به آنها از نظر جذب گردشگر و سایر موارد مربوط به صنعت توریسم کمک کند. این درحالیست که دولت تایوان و حزب مخالف چین با رشد منفی از نظر جذب توریسم روبرو هستند.

همچنین شی جینپینگ، ریس جمهوری چین و رهبری حزب کمونیست چین قرار است در روزهای آتی با هانگ هسیو چو، رهبر حزب ملی گرای تایوان در جریان سفر این فرد به پکن دیدار کند.

در همین حال، دولت پکن ارتباطاتش با سای اینگ ون، رهبر حزب حاکم و رییس جمهوری تایوان را به حالت تعلیق درآورده است؛ تا زمانیکه این کشور سیاست "چین واحد" را بپذیرد.

یکی از قانونگذاران حزب حاکم تایوان گفت: دولت چین با ارائه شرایط سیاسی می‌خواهد عرصه را بر تایوان تنگ کند تا تایوان از حق خود درباره جذب گردشگر در دو شهر اصلی بگذرد.

چین می‌گوید تایوان بخشی از یک چین یکپارچه است که توسط پکن باید اداره شود و حتی شده با زور این کار را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.