قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: جلسه ای در خصوص مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی استان با حضور مدیرکل دامپزشکی استان و مدیر شیلات استان برگزار شد.

تولید بیشتر مزارع پرورش ماهی در گرو مکانیزه شدن

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،  مدیرکل دامپزشکی استان ضمن اشاره به در کمین بودن بیماری های ویروسی و باکتریایی در مزارع پرورش ماهی استان بخصوص بیماری VHS که باعث تلفات سنگین به مزارع می شود اشاره کرد و گفت: در استان چهار محال و بختیاری بالغ بر 370 مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که در صورتی که تمهیدات بهداشتی دامپزشکی از جمله مکانیزه کردن مزارع انجام شود بیشتر مشکلات پرورش دهندگان از بین خواهد رفت و تولید بالاتری نیز خواهیم داشت.

عبدالمحمد نجاتی بر ضدعفونی کردن آب قبل از ورود به استخرهای پرورشی تاکید کرد و گفت: برقرار کردن اشعه UV و ازن می تواند به مقدار بسیار قابل توجهی در ضد عفونی آب موثر باشد. در همین راستا نیز مقرر شد به عنوان مزرعه پایلوت مزرعه ای انتخاب شود و سپس در صورت اجرای موفق به پرورش دهندگان توصیه می شود.

در ادامه منصوری مدیریت شیلات استان به لزوم اجرای برنامه مکانیزاسیون در مزارع و بالا بردن تولید در واحد سطع اشاره کرد و بر برگزاری دوره های آموزشی ویژه پرورش دهندگان ماهی استان تاکید داشت.

در پایان مقرر شد جهت عدم مصرف مالاشیت گرین که دارویی ممنوعه و بسیار سمی است مواد ضد عفونی کننده جایگزین به پرورش دهندگان حین برگزاری کلاس های آموزشی توصیه شود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.