عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: کفاشیان تا جایی که من شنیده‌ام از فدراسیون حقوق نمی‌گیرد و فی سبیل‌ ‌الله کار می‌کند.

کفاشیان از فدراسیون حقوق نمی‌گیرد و فی سبیل‌ ‌الله کار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، مشکلات فوتبال ایران اگرچه با حضور مهدی تاج در ماه‌های اخیر کمی تلطیف شده است و شاهد موفقیت‌های تیم‌های ملی مختلف هستیم، اما در روزهای اخیر اختلافنظری به وجود آمده که باید این موفقیت‌ها را به حساب کفاشیان نوشت یا تاج تازه‌ وارد. در این خصوص و البته بسیاری از مسائل دیگر از جمله محرومیت استقلال خوزستان از حضور تماشاگرانش در سه مسابقه، دعواهای اخیر در تیم ملی و ... از کاظم طالقانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال سؤالاتی مطرح کردیم که متن این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانیم.

* ابتدا از زمان مجمع سالیانه فدراسیون آغاز کنیم. چه زمانی قرار است مجمع برگزار شود؟

یک گروه در فدراسیون مشغول انجام امور مالی است و فکر می‌کنم مجمع آذرماه برگزار شود. در این خصوص باید یکسری موارد حل و فصل شده تا در روز مجمع مورد مغفولی نباشد که نتوان مطرح کرد.

* شنیدیم به استقبال اعضای خوزستانی تیم ملی جوانان رفتید.

افتخار می‌کنم که 4 خوزستانی در تیم ملی جوانان هستند. به عنوان کسی که دست‌اندرکار در رأس امور هستم احساس می‌کنم باید عاملین مشوقی باشیم برای این عزیزان که زحمت می‌کشند تا بازی‌های خوبی را انجام ‌دهند و نسبت به آینده دلگرم شوند. چون اینها آینده تیم ملی هستند و اگر به صورت مستمر کار خود را ادامه دهند می‌توان ثمره این حمایت را سال‌ها بعد در تیم‌های بزرگسالان دید. از سوی دیگر نباید این نسل از فوتبال را به حال خود رها کرد هر چند که تاج با برنامه‌ریزی که انجام داده به دنبال این کار هست تا تمرینات و مسابقات به صورت مستمر برای تیم‌های پایه انجام شده تا آمادگی آنها از بین نرود.

* این روزها بین کارشناسان فوتبال اختلاف نظر جالبی به وجود آمده است. عده‌ای اعتقاد دارند این موفقیت‌ها را باید به پای تاج نوشت و عده‌ای دیگر می‌گویند صعود تیم ملی به جام جهانی و حتی سومی فوتسال ثمره زحمات کفاشیان در سال‌های گذشته بوده است.

اولا که هر دو زمان یکی است و تاج و کفاشیان تفاوتی با هم ندارند و همواره با هم همکار بوده‌اند. آن زمان کفاشیان رئیس و تاج نائب‌رئیس بود و الان برعکس. پس زحمات به اسم هر دو نفر تمام می‌شود. با این حال تاج در تیم‌های ملی فرد لایقی مثل ساکت را قرار داد تا کارها را پیگیری کند و از سوی دیگر خودش به صورت مستقیم در مسائل و مشکلات مختلف دخالت کرد چون دنبال آرامش در تیم‌های ملی بود که خدا را شکر ثمره آن را امروز با نتایجی که به دست آمده است، می‌بینیم. به طور مثال تیم ملی نوجوانان در بازی‌های تدارکاتی نمود خوبی نداشت و بعد از تعویض مربی، شرایط بهتر شد و این تیم به جام جهانی رفت. کادر قبلی شاید نتیجه لازم را نگرفته بود اما زحمات هر دو کادر باعث شد تا در نهایت نتایج خوبی برای این تیم به دست آمده و تیم ملی نوجوانان راهی جام جهانی شود.

* این روزها خبر از بازنشسته شدن حدود 40 نفر از اعضای فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد در حالی که در این بین نام علی کفاشیان هم دیده می‌شود و عده‌ای اعتقاد دارند که سیستم جدید به هر نحوی می‌خواهد کفاشیان را خانه‌نشین کند.

خانه‌نشینی کفاشیان صحت ندارد. او به صورت مستمر و روزانه مسائل فدراسیون را پیگیری می‌کند ضمن اینکه کفاشیان تا جایی که من شنیده‌ام از فدراسیون حقوق نمی‌گیرد و فی سبیل‌ ‌الله کار می‌کند. او تا جایی که می‌دانم زمانی هم که رئیس بود حقوقی دریافت نمی‌کرد و زمانی که یک نفر حقوق نگیرد چه بازنشسته باشد و چه نباشد حضورش اشکالی ایجاد نمی‌کند. چون در مورد بازنشسته‌ها آنهایی نمی‌توانند کار کنند که حقوق می‌گیرند که این مورد را در خصوص کفاشیان ندیدم.

* برخی رسانه‌ها نوشته بودند که مثلث کفاشیان، اسدی و ترابیان در فدراسیون فوتبال به دنبال این هستند تا در کار تیم ملی اختلال ایجاد کرده و به نوعی چوب لای چرخ کی‌روش بگذارند.

بعید می‌دانم این چنین باشد. در جلسات متعدد دیدم و شاهد بودم و شهادت می‌دهم که کفاشیان از افرادی است که همواره مسائل مختلف مربوط به تیم ملی را پیگیری می‌کند تا کارها به خوبی انجام شود و کمک حال تاج در هر زمینه‌ای محسوب می‌شود.

* اما کی‌روش گفته بود که تا زمانی که پدر اسدی یعنی کفاشیان در رأس فدراسیون بود او را مرا تهدید به اخراج کرد.

وقتی کی‌روش صحبت می‌کند مشخص نیست منظورش کیست. من هم خیلی با ادبیات او آشنا نیستم و تاج و دوستان بیشتر ادبیات او را می‌دانند. از منظور کی‌روش خبر ندارم اما در هر صورت در هر خانواده‌ای امکان دارد نقطه نظرات با هم متفاوت باشد اما توافق کلی برای اینکه او محکم کارش را انجام دهد بین مسئولان فدراسیون فوتبال وجود دارد و همه متحد هستیم تا به تیم ملی کمک کنیم تا این تیم به جام جهانی صعود کند. ضمن اینکه اعتقاد دارم پس از آن هم باید کی‌روش به کارش ادامه دهد و این انتظار وجود دارد همه به او و تیمش کمک کنند.

* چرا هر زمان کی‌روش عصبانی می‌شود می‌تواند امتیاز لازم را بگیرد؟

اینطور نیست چون بازی با گینه در برنامه‌های کی‌روش بود و این امتیاز نیست. در هر صورت وظیفه ما کمک به تیم ملی برای آماده‌سازی هر چه بهتر این تیم است.

* صحبت‌های آقای عابدینی را خواندید که بی‌رحمانه به کی‌روش تاخته بود؟

عابدینی خودش باید در مورد این صحبت‌ها نظرش را اعلام کند و از خود او بپرسید. نظر من این است که فدراسیون فوتبال به غیر از کارهای روزمره باید تیم ملی را کمک کند تا ابتدا این تیم به آرامش رسیده و از سوی دیگر باید به کی‌روش هم آرامش داد و با صحبت و تعامل مشکلات را حل کرد. کی‌روش آدم منطقی و پای‌کار است و مطمئنا او هم مسائل و مشکلات را درک می‌کند.

* دیروز تاج اعلام کرد نباید از حالا فکر کنیم که به جام جهانی صعود کرده‌ایم و این تفکر می‌تواند تفکر درستی نباشد.

اتفاقا فکر صعود تفکر خوبی است چون امیدواری چیز خوبی محسوب می‌شود. امیدواری مثبت به سود ماست و نه به ضرر ما.

* درباره حضور محمود اسلامیان در فدراسیون فوتبال برخی‌ها گفتند موانع قانونی وجود دارد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

چون روی آئین‌نامه مسلط نیستم نمی‌توانم نظر دقیقی بدهم اما تاج با دید کارشناسی و قانونی حکم داده و نمی‌توان آن را رد کرد. او مسلط است و بر اساس قانون حکم داده و از خودش این موضوع را بپرسید بهتر است.

* باز هم به خاطر برنامه‌های تیم ملی لیگ برتر تعطیل شد و این موضوع صدای مربیان و بازیکنان را دوباره درآورد.

سازمان لیگ قبل از آغاز مسابقات، برنامه را در اختیار باشگاه قرار داد و از آنها خواست نظراتشان را بدهند. حالا اینکه متوجه موضوع نشدند که نظری ندادند و یا نظر داشتند و نظرشان مورد توجه قرار نگرفت را نمی‌دانم اما شرایط ما با کشورهای دیگر متفاوت است که بخواهیم همزمان با برگزاری مسابقات، تیم ملی را هم آماده کنیم و از این لحاظ مربیان می‌توانند به صورت فنی تشخیص لازم را بدهند. در نهایت به این نتیجه رسیدند که این کار را انجام دهند و ثمره آن را هم امروز در نتایج تیم ملی می‌بینیم. البته با برگزاری لیگ می‌توان بازیکنان را پویا کرده و شرایط مناسب را برای آنها برای حضور در تیم ملی به وجود آورد. باشگاه‌ها امکان دارد صدمه هایی دیده باشند اما اما باید تحمل کنند چون مشکلات ما فقط امسال هست تا تیم ملی به جام جهانی برود.

*‌ شما اگر عضو هیأت رئیسه هم نبودید همین صحبت‌ها را مطرح می‌کردید؟

اگر عضو هم نبودم باز هم همین حرف‌ها را می‌زدم و برایم تفاوتی نمی کرد، حرف حق را می زنم چون باید همه تیم ملی را حمایت کنند.

* نظرتان در مورد حکم محکومیت استقلال خوزستان از حضور تماشاگرانش در لیگ برتر چیست؟

این حکم سختگیرانه بود. من با تاج هم صحبت کردم. این اتفاق در استان‌های دیگر هم رخ داده و اگر حکم در حد معمول بود می‌توانست قابل قبول باشد. معتقدم  باید تماشاگر تنبیه شود تا این اقدامات را دیگر شاهد نباشیم اما اگر مستندات را ببینیم این سؤال پیش  می‌آید که آیا تماشاگران استقلال خوزستان سنگ‌پرانی کردند در حالی که این تیم فقط 2 هزار تماشاگر دارد و بقیه تماشاگران هوادار این تیم نبودند. با این حال چون استقلال میزبان بود همه اتفاقات به حساب این تیم نوشته شد. معتقدم باید از تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان که سال قبل قهرمان شد و اقدامات مثبتی در فوتبال داشته کمک لازم را به عمل آوریم. هر چند که پس از صحبت با حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی احساس کردم که امکان دارد در حکم استقلال خوزستان تخفیفاتی شامل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.