قدس آنلاین - کرمان : نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شامگاه گذشته با حضور رئیس و سایر اعضا و شهردار کرمان برگزار شد.

گزارشی از نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان

علی‌اکبر مشرفی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست از حضور دکتر چمران در شهر کرمان خبر داد و گفت: دکتر چمران روز دوشنبه با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر استان کرمان نشست خواهد داشت.

در ادامه، رؤسای کمیسیون‌های شورا به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.

زهرا لری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا پیش از بیان آخرین مصوبات کمیسیون مربوط، به فعالیت‌های تبلیغاتی برخی از اعضای شورا اشاره و اظهار کرد: سال‌های‌سال در خدمت بزرگواران مختلفی در شورای شهر تجربه کسب کرده‌ایم، اما در دوره‌ی اخیر و به‌ویژه یک سال آخر، فعالیت‌های برخی همکاران شورا جنبه‌ی تبلیغاتی دارد که درست نیست و نشان‌دهنده‌ی بی‌توجهی به مردم و عوام‌فریبی است.

وی اظهار امیدواری کرد این مشکل برطرف شود و گفت: اگر روال کار به همین شکل باشد، هیچ‌چیز جایگاه اصلی خود را نخواهد داشت و شورا نمی‌تواند در مسیر اصلی خود حرکت کند.

لری در ادامه، به بررسی روشنایی معابر شهر در کمیسیون خدمات شهری اشاره کرد و افزود: در این رابطه با حضور نماینده شرکت برق ازجمله در رابطه با تیرهای برق فرسوده که زیباسازی شهر را زیر سوال می‌برد، صحبت شد.

وی تصریح کرد: لوکس نوری شهر پایین و کرمان شهر تاریکی است که این موضوع را نماینده‌ی شرکت برق هم قبول داشت که قرار شد دفترچه‌ی استاندارد در رابطه با نورپردازی شهر را به شورا ارسال کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با بیان این‌که نورپردازی کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) توسط واحد زیباسازی شهرداری پی‌گیری می‌شود، گفت: در جلسه‌ای در استانداری، نورپردازی کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج)، قلعه‌های دختر و اردشیر و مزار شهدا با هزینه‌ی دو میلیارد تومان به شرکت برق واگذار شده است.

لری به ساخت و نصب پل‌های عابر پیاده در برخی نقاط شهر کرمان اشاره کرد و گفت: براساس گزارش معاون خدمات شهری، قرارداد ساخت و نصب ۵۲ پل منعقد شده که ۳۲ پل ساخته شده و ۲۰ پل در حال ساخت است.

وی افزود: با توجه به این‌که پایان قراردادها برای ساخت ۱۱ پل سه ماه است، ۹ پل که مشکل اصلی مردم است، باید در اسرع وقت ساخته و نصب شوند.

شهردار کرمان نیز اظهار کرد: مقرر شد در مسیرهای فرعی کنار تیرهای چراغ‌برق بتن‌ریزی شود، اما برای مسیرهای اصلی، شرکت برق پیش‌نهاد دیگری ارایه کند.

مهندس علی بابایی در رابطه با پل‌های عابر پیاده نیز گفت: ساخت و نصب پل‌های عابر پیاده توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود که در سال ۹۱ یک شرکت بخش خصوصی تعدادی از ۱۸ پل را اجرا کرده و مقرر شد تعداد باقی‌مانده به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شود.

وی افزود: ساخت و نصب پل‌های عابر پیاده مقابل پایانه‌ی مسافربری، شهرک امام حسن عسکری (ع) و شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار کرمان ادامه داد: ساخت پل‌هایی که ضرورت ندارد، از لیست حذف شده و به سمت اولویت‌ها رفته‌ایم.

بابایی بیان کرد: گزارش کاملی از وضعیت ساخت و نصب پل‌های عابر پیاده به شورا ارایه خواهیم کرد.

وی درباره‌ی روشنایی معابر هم گفت: لیستی از تمام معابری که خاموش هستند، تهیه و مقرر شد برای ساخت فونداسیون ۲۰۰ پایه‌ی روشنایی که در شهر نیاز است، به اداره برق کمک کنیم.

بابایی تصریح کرد: روشنایی معابر وظیفه‌ی اداره برق است، اما متاسفانه شهروندان که به اداره برق مراجعه می‌کنند، مدیران برق اعلام می‌کنند روشنایی معابر بر عهده‌ی شهرداری است.

در ادامه، کمال جوانمرد، عضو شورای اسلامی شهر کرمان گفت: وضعیت کشور به‌گونه‌ای است که باید نیم‌نگاهی به امنیت داشته باشیم؛ بنابراین، پیش‌نهاد می‌کنم در زمینه‌ی نصب دوربین‌های مداربسته در شهر تاکید شود تا ادارات، اماکن عمومی، خانه‌ها و مغازه‌ها نسبت به نصب دوربین‌های مداربسته اقدام کنند.

مشرفی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این‌باره گفت: با توجه به دوسه اتفاق که برای من افتاده، پوشش دوربین‌ها در شهر کرمان بسیار خوب است.

شهردار کرمان هم گفت: ۳۰ دوربین ترافیکی توسط سازمان اتوبوس‌رانی در سطح شهر کرمان نصب شده است؛ ضمن این‌که ۱۵۰ دوربین مداربسته هم توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهر کرمان نصب خواهد شد.

بابایی افزود: مقرر شده سرمایه‌گذار بخش خصوصی دوربین‌ها را نصب کند و در طول پنج سال از محل جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، هزینه‌ی سرمایه‌گذار پرداخت شود.

در ادامه، محمدیاسین پنجعلی‌زاده، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی به جلسه‌ی کمیسیون چهارنفره با حضور نماینده‌ی استانداری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، نماینده‌ی شهرداری، نماینده‌ی شورای شهر و نماینده‌ی راه و شهرسازی در رابطه با نظام ارجاع اشاره و تصریح کرد: مقرر شد مصوبات این جلسه توسط رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در جلسه هیأت مدیره این سازمان ارایه و بررسی شود.

وی درباره‌ی مصوبات این جلسه گفت: مقرر شد برای تسهیل در امور قشر مستضعف، ساختمان‌هایی که متراژ آن‌ها کم‌تر از ۳۰۰ مترمربع است، از نظام ارجاع خارج شوند.

پنجعلی‌زاده افزود: هم‌چنین مقرر شد با تصویب هیأت مدیره‌ی سازمان نظام مهندسی، قیمت‌های هزینه‌ی نظارت مهندسان ساختمان، ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که نظام ارجاع ایجاد کرده بود، این بود که برخی مهندسان با هم هم‌خوانی نداشتند که قرار شد مهندسانی که تمایل دارند، به‌صورت گروهیِ چهارنفره ثبت‌نام کنند تا کار به گروهِ مهندسان ارجاع شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی بیان کرد: هم‌چنین مقرر شد میزان سهمیه‌ی مهندسان افزایش پیدا کند که می‌تواند در صدور گواهی نظارت تأثیر داشته باشد.

پنجعلی‌زاده اظهار امیدواری کرد نظر رئیس و سایر اعضای هیأت مدیره‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان در این زمینه‌ها مثبت باشد.

رؤیا دیوان‌بیگی، رئیس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی نیز گفت: مصوب شد نشستی با شورای معاونان صداوسیما و جلسه‌ای در شورای شهر با حضور مدیرکل صداوسیما داشته باشیم و موضوع‌های مختلف در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی در مقوله‌های مختلف و هم‌چنین اطلاع‌رسانی خدمات شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد.

وی به نشستی در رابطه با وظایف دستگاه‌های مختلف در اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: مقرر شد چهار بیلبورد شهری به تبلیغات در رابطه با اربعین اختصاص داده شود.

دیوان‌بیگی افزود: طرح پاکبان اربعین نیز از سوی یکی از خانم‌ها ارایه و مقرر شد این موضوع هفته‌ی آینده بررسی شود.

راه‌اندازی پایگاه‌های ثابت در پارک‌ها، موضوع دیگری بود که رئیس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی به آن اشاره کرد.

صدیقه زاهدی، رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز به ترافیک سنگین در شهر و اهمیت دوچرخه‌سواری اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای مشترک در این رابطه با حضور نمایندگان شهرداری و شورای ترافیک استان تشکیل و مقرر شد طرح مسیر دوچرخه‌سواری از میدان پرواز تا میدان آزادی اجرا شود.

وی افزود: مقرر شد در فاز نخست این طرح از میدان پرواز تا چهاراه امیرکبیر اجرا شود تا با این کار از تعداد خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهر کاسته شود.

در ادامه، جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که موضوعی که نظام را متزلزل می‌کند، شهروندخبرنگار است که مشکلات مختلف را از نقاط مختلف کشور به رسانه‌های بیگانه ارسال می‌کنند، تصریح کرد: این کار جاسوس‌پروری است که از دورترین نقاط ایران و به قصد سیاه‌نمایی، مشکلات مختلف را ارسال می‌کنند و رسانه‌های خارجی نیز از این موضوعات بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.

وی تأکید کرد: شهرداری کرمان باید طرح شهروندخبرنگار را طراحی و به مردم اطلاع‌رسانی کند تا مردم شهروندخبرنگار شوند و مشکلات را به خودمان ارایه کنند.

مهنوش مؤمنی رئیس کمیته پسماند شورا نیز به تولید کود ورمی‌کمپوست توسط شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: افتخار می‌کنیم شهرداری کرمان توانست کود ورمی‌کمپوست که کودی ارگانیک است را از زباله‌های شهری تولید کند.

وی افزود: شهرداری کرمان این کود را با کمک تیم دانشگاهی تولید کرده و اولین تولیدات هم به ارزش ۷۰۰ هزار تومان فروخته شده است.

مؤمنی پیش‌نهاد کرد: با توجه به این‌که پیمان‌کار ماهانه مبلغی به شهرداری پرداخت می‌کند، این مبلغ صرف کارخانه شود تا برای سرمایه‌گذار صرفه‌ی اقتصادی داشته باشد.

زهرا ایرانمنش، رئیس کمیسیون بانوان نیز به برگزاری کنگره‌ی ملی زنان موفق ایران در پنجم بهمن‌ماه اشاره کرد و از بانوان عضو شورا خواست در صورت تمایل برای حضور در این کنگره ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه، با گلایه از برخی اعضای شورا که برنامه‌های کمیسیون‌ها را به نام خودشان ارایه می‌کنند، گفت: در هیچ دوره‌ای هیچ‌کدام از اعضای شورا به خودشان اجازه نمی‌دادند که گزارش‌ها را از زبان خودشان ارایه کنند؛ بلکه تمام گزارش‌ها و اخبار شورا از زبان رئیس شورا ارایه می‌شد.

ایرانمنش با تأکید بر این‌که باید در شورا یک منشور اخلاقی نوشته شود، گفت: متأسفانه نشست‌های مردمی هم تک‌محوری شده و برخی اعضای شورا ترجیح می‌دهند در مسجدهای محله‌ها حضور یابند و گزارش‌ها را از زبان خودشان ارایه کنند.

وی افزود: نشست‌های مردمی باید اطلاع‌رسانی شود و حداقل چند نفر از اعضای شورا به‌همراه شهردار کرمان حضور داشته باشند.

ایرانمنش در ادامه، به اتفاقاتی که در نشست هفته‌ی گذشته‌ی شورا در رابطه با نحوه‌ی برخورد با نمایندگان شرکت جهاد نصر رخ داد، اشاره کرد و در این رابطه از برخی اعضای شورا گلایه کرد.

در ادامه، مشرفی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که برخی از هم‌کاران شهرداری حقوق دریافت نکرده‌اند، گفت: مشکلات شهرداری را همه می‌دانیم و نسبت به تلاش‌هایی که شهردار کرمان متحمل می‌شوند، آگاه هستیم؛ اما حقوق هم‌کاران از دیون اولویت‌دار است و باید در اولین فرصت حقوق پرسنل پرداخت شود.
وی از شهردار کرمان خواست در جلسه‌ای مشکل پیمان‌کارانی که از شهرداری طلب‌کار هستند نیز حل شود.

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون مسایل کلان شورا نیز به تلاش سازمان عمران شهرداری برای آسفالت معابر اشاره کرد و ضمن تشکر از شهردار کرمان و سازمان عمران شهرداری گفت: شوراهای شهر در دوره‌های قبل برای آسفالت معابر شهر مصوبه‌ای در رابطه با خودیاری داشته‌اند که این دستورالعمل نیاز به بازنگری و به‌روز شدن دارد.

وی افزود: به نظر من خودیاری اصلأ نباید دریافت شود؛ چراکه نسبت به میزان آسفالت معابر شهر، مبلغ ناچیزی است.

در این نشست علی بابایی شهردار کرمان نیز به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در یک هفته گذشته و همچنین وضعیت پرداخت حقوق معوق پرسنل شهرداری ارایه کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.