​قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: صبح امروز و با حضور جمع کثیری از مردم، مسؤلان، مدیران و اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام، منت محمدی به عنوان سی و نهمین شهردار و کلیددار شهر ایلام در سالن فنی و حرفه ای این شهر معارفه شد و فعالیت خود را از ساختمان پرستو آغاز کرد.

سی و نهمین شهردار ایلام معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این مراسم با بیان اینکه دلیل تغییر پی‌درپی شهرداران ایلام، نبود منابع مالی مناسب برای پیشبرد اهداف شهری است، گفت: امورات شهر و شهرداری بایستی برمبنای قانون پیش برود و نباید بر اساس پارتی بازی و سفارش پذیری باشد.

شاپور پولادی با اشاره به اینکه با ایجاد وحدت رویه اداری و تدوین سیستم یکپارچه خدمتی می توان نحوه ارائه خدمت به مردم را یکسان و از تبعیض جلوگیری نمود، اظهار داشت: همراهی، همکاری، همگرایی و هم‌افزایی مردم و مسئولان نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف مدیریت شهری دارد و بایستی در این خصوص فرهنگ سازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه هدف از تشکیل شوراها، سپردن مدیریت شهری به نمایندگان ملت و درآوردن دست شهرداری ها از جیب دولت است، افزود: در شهر 185 هزار نفری  ایلام هنوز نتوانسته‌ایم منابع پایدار درآمدی مناسبی برای شهرداری ایجاد کنیم و بدون شک با این روند نگران کننده، مشکلات شهری ایلام را نمی توانیم حل نماییم و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

شاپور پولادی با اشاره به سرانه پایین جمعیت شهر ایلام، بیان داشت: متأسفانه بودجه شهرداری ایلام بسیار کم است و درآمدزایی ندارد.

وی با بیان اینکه باید برای شهرداری ایلام به فکر ایجاد منابع پایدار باشیم، یادآور شد: اگر شهرداری ایلام به سمت درآمدافزایی حرکت نکند نمی‌تواند اهداف خود را پیش ببرد و مشکلات آن روز به روز بیشتر خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه مسائل مالی شهرداری ایلام موجب شده است تا شهرداران این شهر سریعاً تغییر یابند و در میانه راه متوقف شوند، خاطرنشان ساخت: امروزه مدیریت سنتی در روند توسعه شهری جوابگو نیست و باید مدل مدیریت شهری تغییر یابد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شهردار، رعایت‌ شأن و منزلت شهروندان است، تصریح کرد: نباید با هیچ رابطه‌ای کار غیرقانونی در شهرداری و مدیریت شهری انجام شود و باید ساز وکاری اندیشیده شود تا در مراجعات مردمی، خدمات مطلوب و قانونی به مردم ارائه گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، وحدت رویه در کار شهرداری را بسیار ضروری و حائز اهمت دانست و تأکید کرد: اگر شهرداری به‌ درستی به وظیفه خود عمل کند، قطعاً رضایت‌مندی مردم بیش از پیش حاصل خواهد شد.

 شاپور پولادی با بیان اینکه تبعیض در سیاست‌گذاری ها و برخورد دوگانه با مراجعه‌کنندگان در شهرداری موجب بروز مشکلات جدی می‌شود، گفت: باید از منابع و ظرفیت‌ها بهترین استفاده را به عمل آورد.

 وی با اشاره به اینکه نباید به خاطر قطع چهار درخت، مانع توسعه شهر ایلام شد، اظهار داشت: همه ما باید به دنبال کسب رضایت مردم  باشیم و برمبنای قانون مشکلات آنان را حل و فصل نماییم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام به مشکلات ایجاد شده توسط سدمعبرها و دست‌فروشان در پیاده‌روهای شهر ایلام اشاره کرد و افزود: وضعیت سد معبرها در ایلام شرم‌آور است و باید در این خصوص برخورد جدی اعمال شود.

شاپور پولادی خروج اصناف مزاحم و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی را از دیگر ضروریات شهر ایلام ارزیابی کرد و بیان داشت: شهرداری و شورای شهر باید نسبت به خارج کردن این صنوف‌ اقدام کنند و استانداری نیز از این موضوع با جدیت حمایت می نماید.

وی بر تمرکز زدایی از هسته مرکزی شهر ایلام تأکید و تصریح کرد: بایستی صنوف و واحدهای مختلف خدمات رسان به اطراف و اکناف شهر هدایت و در دیگر مناطق شهر توزیع شوند تا از حجم بار ترافیک مرکز شهر کاسته شود.

گفتنی است، منت محمدی در شهریور ماه امسال با 8 رأی موافق شورای شهر ایلام به عنوان شهردار جدید ایلام انتخاب شد، ایشان قبلاً شهردار صالح آباد، مهران و لومار بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.