قدس آنلاین - زاهدان : معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت : دولت افرادی را براساس تابعیت آنان تعیین و تکلیف کرده و اموراتشان را پیگیری میکند و نیازمند آن است که افراد شناسنامه داشته باشند .

مشکل فاقدین شناسنامه در استان طی ۱۸ ماه آینده به پایان میرسد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان،معاون دانشگاه علوم پزشکی و مدیر کل امور اجتماعی در دفتر این معاونت برگزار شد گفت: در بعد تخصصی مشکلات مربوط به حوزه فاقدین شناسنامه عناوین متفاوتی تقسیم میشود : فاقدین ، مشکوک التابعین و غاصبین شناسنامه، که هرکدام از این عناوین بار حقوقی خاص مربوط به خود را دارد و طبق پیگیری های انجام شده توسط مسئولین ، فرمانداران و بخشداران تا ۱۸ ماه آینده بحث فاقدین شناسنامه به اتمام خواهد رسید. 

وی افزود: دولت افرادی را براساس تابعیت آنان تعیین و تکلیف کرده و اموراتشان را پیگیری میکند و نیازمند آن است که افراد شناسنامه داشته باشند . جمشید نژاد در خصوص مشکل افراد فاقد شناسنامه در استان گفت: حدود ۲۰ هزار نفر از فاقدین شناسنامه تاکنون صاحب شناسنامه شده اند و ۷۷۶ نفر باقی مانده فاقد تابعیت ایرانی هستند و یا مادر تابعیت ایرانی داشته و پدر تابعیت غیر ایرانی ، که فرزندان آنان پس از سن ۱۸ سالگی تعیین تکلیف خواهند شد .

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در خصوص سفر وزیر بهداشت و دستاوردهای بهداشتی درمانی آن برای استان گفت:از لحاظ مراکز درمانی و تعداد تخت های موجود در مراکز درمانی استان برای ارائه خدمات درمانی ، نسبت به میانگین کشوری فاصله داریم و یکی از دغدغه های وزیران در این خصوص نزدیک کردن استان به سطح متوسط میانگین کشوری است . وی اذعان داشت: در سفرهای متعدد وزیران به استان مجموعه ای از تصمیمات که نیازمند اقدامات خاص بودند مدنظر قرار گرفت و با تشکیل دبیرخانه و جلسه معاونین وزارت بهداشت و درمان، مباحث مربوط به بهداشت و درمان مردم در حال پیگیری است .

جمشید نژاد در خصوص تصمیمات گرفته شده پیرامون مباحث حاشیه نشینی در سفر اخیروزیر کشور به استان گفت: در این سفر رفع نیازمندی های امنیتی در نقاط مرزی کشور مدنظر وزیر محترم کشور قرار گرفت همچنین طی این بازدید ها برآورد هایی از مرزهای استان صورت گرفت . وی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر کشور در بحث حاشیه نشینی و ریزگردها مواردی از قبل پیش بینی شده بود و طی این سفر تصمیمات خوبی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد و کارگروهی برای مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد .

این مسئول در خصوص اقدامات صورت گرفته برای برگزاری انتخابات در استان گفت : انتخابات جزء موضوعات مهم کشور است و وزارت کشور به عنوان متولی اجرا است اما نقش نهایی هم در اجرا و هم درنظارت مربوط به مردم است. وی افزود: به تازگی از انتخابات مجلس شورای اسلامی خارج شده و بلافاصله وارد انتخابات شورای شهر و روستا شده ایم که به این منظور آموزش فرمانداران و بخشداران را آغاز نموده ایم تا برای عهده دار شدن وظایف خود و اجرای انتخابات سالم آمادگی لازم را داشته باشند . معاون سیاسی اجتماعی استاندار در خصوص برخورد مناسب در صورت مشاهده پدیده اعتیاد در کارمندان دستگاه های اجرایی گفت: اعتیاد به عنوان یک بیماری تلقی می شود و ساز و کار ما اینگونه است که اگر فرد مبتلا تصمیم به ترک اعتیاد داشته باشد قطعا از وی حمایت خواهد شد در غیراینصورت اخراج خواهد شد .

مدیرکل اموزش و پرورش استان در خصوص حذف نام بلوچستان از کتب درسی گفت: به هیچ وجه نام بلوچستان از کتب درسی حذف نخواهد شد فقط به دلیل برخی تغییرات ،سیر تحول حکومت در دوره های متعدد نشان داده می شود و به دلیل آنکه نام بلوچستان در دوره افشاریان است به ترتیب دوره ها روایت تاریخی خواهد شد و در ۸ جای دیگر از کتب درسی نام بلوچستان ذکر شده است . نخعی از توزیع شیر در نیمه آبان ماه در مدارس خبر داد و در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور در طول سال تحصیلی گفت: اردوهای راهیان نور کاملا داوطبانه بوده و در راستای دانش اندوزی دانش آموزان صورت میگیرد و برگزاری آن در طول سال تحصیلی هیچ منافاتی با تحصیل ندارد و به هیچ عنوان لطمه ای به درس دانش آموزان وارد نخواهد کرد . این مسئول از ثبت نام ۱۱ هزار دانش آموز فاقد شناسنامه در مدارس استان و ۵ هزار نفر در مدارس زاهدان خبرداد و افزود: براساس کمیسیون خاص اعطای مدارک تحصیلی و به دلیل حساسیتی که دارد ، اعطای هرگونه گواهی منوط به ارائه مستندات هویتی و رفع مشکل فاقدین شناسنامه است .

معاون دانشگاه علوم پزشکی در این نشست گفت: تمام مراکز درمانی پزشک دارند همچنین در بد ترین شرایط ممکن بیمارستان ۳۲ تخت خوابه میرجاوه را راه اندازی خواهیم کرد . وی افزود : پزشکان متخصص ما در حداقل ممکن هستند.و در رشته های جراحی ، اطفال ، بیهوشی و زنان در تمام شهرستانها تخصص دارند همچنین در زاهدان هم در رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشک وجود دارد . وی از بهره برداری ۶۰۰ تخت در بیمارستان ها خبر داد که ۲۰۰ تخت آن مربوط به بیمارستان امام علی (ع) زاهدان است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.