قدس آنلاین-شهرکرد-لیلا احمدی: نقطه حائز اهمیت در شهرستان به جهت شهریت آن حضور به موقع بازرسان بهداشتی دامپزشکی است و دیگر اینکه وجود کشتارگاه صنعتی دام بسیار مجهز دراین شهرستان است.

هیچ مورد کانون بیماری در استان وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،  مدیرکل دامپزشکی استان از چند واحد عرضه فراورده های خام دامی شهرستان فارسان بازدید و توصیه های بهداشتی دامپزشکی در خصوص نظافت محیط کار ، قرار دادن لاشه گوشت در یخچال و قرار دادن بسته بندی های مرغ به صورت عمودی در یخچال به جهت اینکه خونابه در بسته بندی جمع نشود را به متصدیان واحد ها تذکر داد.

عبدالمحمد  نجاتی سپس از داروخانه دامپزشکی بازدید کرد و گفت: باید دقت شود تا داروی تاریخ گذشته و غیر مجاز در اختیار بهره برداران قرار نگیرد و در صورتی که این تخلف صورت گیرد اداره کل دامپزشکی به شدت برخورد قانونی می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان در جمع دامداران در شبکه دامپزشکی شهرستان فارسان حضور یافت و گفت: نقطه حائز اهمیت در شهرستان به جهت شهریت آن حضور به موقع بازرسان بهداشتی دامپزشکی است و دیگر اینکه وجود کشتارگاه صنعتی دام بسیار مجهز دراین شهرستان است.

وی در خصوص بیماری های مشترک و خدماتی که توسط دامپزشکی انجام گرفت نیز مطالبی را عنوان کرد و گفت: در سال های قبل بیماری سل در استان بیداد می کرد ولی هم اکنون با تلاش های همکاران در جهت تست و کشتار به موقع کمتر از 20 مورد امسال در استان گزارش شده است و با تست و کشتار و پرداخت غرامت به دامداران توانستیم جلوی شیوع بیماری را بگیریم.

نجاتی در ادامه گفت: در بیماری های دیگر مثل تب مالت نیز با واکسیناسیون، خونگیری و کشتار های به موقع اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و همچنین با کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری VHS در مزارع پرورش ماهی توانستیم تولید استان را از 7 هزار تن به 17 هزار تن افزایش دهیم.

وی افزود: در سال 93 بیش از 50 مورد کانون بیماری PPR ( طاعون نشخوارکنندگان کوچک ) گزارش شده بود که هم اکنون هیچ مورد کانون بیماری در استان گزارش نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.