قدس آنلاین - کرمان : محمد رضا علیزاده ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان،همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ٢٤ تا ٢٩ آبانماه برگزار می‌شود .

لزوم حضور و همراهی دستگاهها، ادارات و نهادها ،در برپایی نمایشگاه کتاب استان احساس می شود

وی که امروز در جمع اهالی رسانه استان سخن می گفت،ادامه داد: بیش از ٤٣ هزار و ٧٤٠ عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه خواهد شد، ضمن این که ٦٠٠ میلیون تومان بن کارت الکترونیکی خرید کتاب با تخفیف ٢٠ درصد به مخاطبان عرضه می شود .

علیزاده گفت: نمایشگاه پانزدهم میزبان حضور ٢٨٢ ناشر خواهد بود که ١٩٢ ناشر به صورت انفرادی؛ ٥٠ ناشر به صورت  نمایندگی و ٤٠ ناشر هم از استان کرمان در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به  همزمانی نمایشگاه کتاب استان با هفته کتاب، تصریح کرد: پیش فروش بن کارت های الکترونیکی از دیروز دوشنبه ١٠  آبان آغاز شده و تا ٢٠ آبان ماه  جاری از طریق سامانه bon.tibf.ir   ادامه دارد.

وی افزود: امسال علاوه بر نمایشگاه کتاب،پنج کتاب فروشی در سطح شهرمشخص خواهد شد تا خرید کتاب از طریق بن کارتهای الکترونیک نمایشگاه در این کتابفروشی ها نیز انجام شود،ضمن این که با رایزنی های صورت گرفته  امسال بن کارتهای کتاب پس از پایان کار نمایشگاه تبدیل به کارت هدیه خواهند شد،تا کسانی که به هر دلیل امکان استفاده از تمام یا مبلغی از بن‌های خریداری شده را در نمایشگاه نداشتند،بتوانند از این کارتها استفاده نمایند .

 علیزاده همچنین گفت: نمایشگاه کرمان به دلیل استقبال مردم و میزان فروش جزو نمایشگاههای برتر کشور است و  جایگاه ویژه ای دارد ، امیدواریم امسال هم با همت همه بتوانیم آن طور که شایسته مردم کرمان است آن را برگزار کنیم.

وی با اشاره به ساعت کار نمایشگاه گفت:ساعت کار نمایشگاه از ٩ صبح تا ٨ شب می باشد،ضمن این که محل برگزاری نمایشگاه کماکان در محل نمایشگاه های جنوبشرق است، هرچند  سال گذشته انتقاداتی در خصوص فاصله مکانی نمایشگاه عنوان شده بود، اما به دلیل اقدامات عمرانی و  نبود فضا مناسب نمایشگاهی در سطح شهر  ،امکان برگزاری این نمایشگاه در داخل شهر برای ما فراهم نبود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به این که در نمایشگاه پانزدهم دارای ٢٥٠ غرفه هستیم گفت: امسال نیز میزبان دانش آموزان، دانشجویان و همه اقشار خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب افزود: برگزاری برنامه های مرتبط با موضوع کتاب، محرم و اربعین، برگزاری مسابقات کتاب خوانی و کارگاه های آموزشی ترویج کتاب خوانی، برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب همراه با رونمایی از کتاب، فعالیت های اطلاع رسانی نمایشگاه از جمله اقدامات غرفه اقتصاد مقاومتی، ایثار و شهادت، دفاع مقدس، اسناد ملی  غرفه هایی هستند که در این نمایشگاه دایر خواهند بود.

وحید محمدی، مدیر پانزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان نیزگفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ،تمام تلاش خود را در برگزاری هر چه باشکوهتر این رویداد فرهنگی انجام می دهد،اما گستردگی و تعدد برنامه های مرتبط با نمایشگاه،حضور دلسوزانه و همراهی توام با نگاه مردم محور همه دستگاهها و ادارات استان را می طلبد.

محمدی افزود:بیش از ٢٥ نهاد، تشکل و دستگاه اجرایی در برگزاری نمایشگاه پانزدهم همکاری خواهند کرد و در زمینه فعالیت های فرهنگی و جنبی نمایشگاه اقدامات متعددی انجام می شود که امیدواریم این نمایشگاه با اتفاقات خوب فرهنگی همراه باشد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: محور فعالیت های استان توسعه اقتصادی و سنگ بنای این امر توسعه فرهنگی است که با مصرف کالای فرهنگی محقق خواهد شد و کتاب نیز بهترین و مهمترین کالای فرهنگی است.

وی همچنین با بیان نحوه سرویس دهی به مردم گفت: قرار است از زمان آغاز نمایشگاه هر ساعت یک اتوبوس از محل میدان آزادی به سمت نمایشگاه حرکت کند و این ایستگاه با عنوان" ایستگاه نمایشگاه کتاب" مشخص خواهد شد،ضمن این که در صورت نیاز و درخولاست مخاطبان ،اتوبوسرانی قول همکاری و افزایش تعداد سرویسهای این مسیر جهت دسترسی آسان مردم به نمایشگاه را داده است .ضمن این که تاکسیرانی نیز اقدامات مناسبی جهت ارائه سرویس به مخاطبان نمایشگاه را متقبل شده است.

مدیر نمایشگاه کتاب کرمان تصریح کرد: حضور و مشارکت همه اقشار مردم نیازمند مهیا شدن بستر است از این رو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به سهم خود تلاش کرده و به دلیل موقعیت نمایشگاه، نیازمند حضور و همکاری همه دستگاه ها از جمله تاکسیرانی، اتوبوس رانی، دانشگاه ها ،مراکز و جامع علمی و فرهنگی و اصحاب فکر وقلم و اندیشه و اهالی  رسانه استان  هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.