نماینده مردم فریمان در مجلس گفت: رئیس‌جمهوری که از سرهنگ بودن تبری می‌جست حالا سرهنگی را برای حوزه فرهنگ انتخاب و معرفی کرده است.

معرفی سرهنگ برای حوزه فرهنگ/ سیدرضا صالحی‌امیری خواهید بود یا سیدرضا فلاح؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 11 آبان و در مخالفت با سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حال فرهنگ ما این روزها بدتر از آن است که شما (صالحی امیری) از پسش بربیایید.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: سال‌هاست که فرهنگ در این مملکت غریب افتاده و کمترین سهم را از بودجه‌ها و توجهات دارد؛ مدت‌هاست عرصه فرهنگ عرصه سیاست‌بازی و جناح‌بازی شده است و نفس بسیاری از حوزه‌های فرهنگی ما را به شماره انداخته است و شوربختانه مرور شرح حال و برنامه‌های شما خالی‌تر از آن است که بتوانید دردی از فرهنگ این مملکت دوا کنید.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اگر شما میان تحصیل در رشته‌های مدیریت دولتی و علوم سیاسی با حوزه فرهنگ ارتباط یافته‌اید، من از این کار ناتوانم؛ من نمی‌توانم میان عضویت در دادگاه ارتش و فرهنگ نسبتی پیدا کنم؛ شگفت از رئیس‌جمهوری که از سرهنگ بودن تبری می‌جست حالا سرهنگی را برای حوزه فرهنگ انتخاب و معرفی کرده است.

وی خطاب به صالحی‌امیری خاطرنشان کرد:‌ شما امروز می‌خواهید میراث‌دار کرسی وزارتی باشید که پیش از شما داستان‌های عبرت‌آموزی رقم خورده و قربانیانی گرفته است؛ راستی آیا می‌دانید فرصت برای شما فراهم شده است؟ خبر دارید چرا آقای جنتی وزیر نیستند؟

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان (جنتی) نه شهید کنسرت هستند و نه به دلیل توجه دولت به دغدغه‌های علمای اعلام و مراجع کنار گذاشته شده‌اند؛ چراکه اگر دولت قرار بود به این دغدغه‌ها احترام بگذارد، باید همان 3 سال پیش این کار را می‌کرد.

وی ادامه داد: اگر خبر ندارید دلیل برکناری آقای جنتی چیست، حتماً روزی برایتان خواهم گفت، اما الان چیزی نمی‌کویم؛ چراکه از رهبر معظم انقلاب آموخته‌ام مراقب گفتن‌ها و نگفتن‌ها باشم.

قاضی‌زاده هاشمی خطاب به صالحی امیری گفت: شما خودتان را چقدر متخصص‌تر از آقای جنتی می‌دانید؟ من از آن موضوع نمی‌گویم اما از این می‌گویم شما کتاب‌هایی از خود منتشر کرده‌اید که بیشتر به کتاب‌سازی می‌ماند؛ شما به اتکای کدام تحصیل یا تجربه کاری‌تان جرأت کرده‌اید کتاب مفاهمی و نظریات فرهنگی را بنویسید؟ با کدام رانت این کتاب را به چاپ ششم رسانده‌ایم؟ من از موسپیدان عرصه فرهنگ شرم دارم و این نشانه اوج مظلومیت  فرهنگ در این کشور است.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کتاب دانستنی‌های یک رایزن فرهنگی را که نوشته‌اید خداوکیلی این را از کجا آورده‌اید؟ تجربه‌اش را داشتید یا که چه؟

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی خطاب به صالحی‌امیری گفت: شما چند مورد سابقه برای خود نوشته‌اید، اما آیا سربازی گمنام امام زمان(عج) باعث خجالت شما بوده است که آن را از نمایندگان مجلس پنهان کنید؟

وی افزود: برادر «سیدرضا فلاح»! این اسم مستعار شماست، دیگر ما در این مملکت دست سربازان گمنامی را که برای امنیت مردم تلاش کنند می‌بوسیم، مخصوصاً اگر قصد ورود به حوزه‌های دیگر ازجمله فرهنگ را نداشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: آیا این مورد را از قلم انداختید یا خیال کردید نمایندگان مردم حواسشان نیست؟ اگر از نمایندگان مردم رأی اعتماد گرفتید در مواجهه با هنرمندان سرزمینم چه کسی خواهید بود؛ سیدرضا صالحی امیری یا سیدرضا فلاح؟

وی اظهار داشت: وقتی یک سینماگر برای باز کردن گره‌ای در فیلمش یا نویسنده‌ای برای گرفتن مجوز برای کتابش به شما مراجعه کرد، در ذهنتان دنبال پرونده پرسنلی و حفاظتی‌اش می‌گردید یا برنامه کاری‌اش را مرور می‌کنید؟

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: فرض کنید نمایندگان شما را شایسته این سمت دانستند، آنگاه در تقابل با هنرمندان و بالادستی‌ها که همیشه هوای بالادستی‌ها را داشته‌اید، جانب کدامشان را خواهید گرفت؟ آیا یادداشت و توصیه‌های گاه و بیگاه‌ها برای ممیزهای بی‌قاعده در کتاب و فیلم و موسیقی‌ انجام خواهید داد؟ اگر بر فرض رئیس جمهور نوشت که یک بخش از فیلم فاخر رستاخی را پخش یا اکران نکنید آیا مطیع او خواهید بود یا صدای قلب احمدرضا درویش، کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران را خواهید شنید.

وی بیان داشت: لطفاً بگویید ما با کدام جنبه چهره شما روبرو هستیم؟ شما در جمع اصلاح‌طلبان خودتان را مبدع مکتب نیاوران و «سمح و فهله» خوانده‌اید. آیا در نیاوران شما جایی برای مستضعفان و پابرهنگان نیز هست یا فکر می‌کنید حرف زدن از این آدم‌ها قدیمی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شما جایی از نیاوران صحبت می‌کنید و در جایی دیگر در کمیسیون فرهنگی می‌گویید می‌خواهم دفتر حوزه علمیه را در وزارت ارشاد فعال کنم؟ کدامیک را باور کنیم قسم حضرت عباس را یا آن یکی دیگر را؟

وی اضافه کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس کنسرت موسیقی را با مشروبات الکلی مقایسه کردید و گفته‌اید ما باید کنسرت موسیقی همانطور که عده‌ای مشروب الکلی می‌خوهند باید جلوی خواسته‌شان را بگیریم، عده‌ای هم کنسرت می‌خواهند و ما باید جلوی آن را بگیریم.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی خطاب به صالحی امیری گفت: شما باید از آنهایی که برای اعتلای موسیقی پاک ایران تلاش می‌کنند باید عذرخواهی کنید که با چنین نگاهی داوطلب چنین سمتی شده‌اید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.