وزیر راه و شهرسازی گفت: تردد سالیانه بیش از 50 هزار کشتی از تنگه هرمز بازار خیلی خوبی را برای ارائه سوخت و خدمات سوخت ایجاد می‌کند که ما باید از این ظرفیت برای افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ استفاده کنیم.

وزیر راه: سهم ایران از صنعت بانکرینگ افزایش می یابد

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی عصر سه شنبه در پایان سیزدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه تامین سوخت یا بانکرینگ چیزی حدود ۲۰ درصد بازار را در همین مدت کوتاه پس از لغو تحریم‌ها به دست آورده‌ایم که باید از ظرفیت های موجود برای افزایش سهم ایران از این صنعت استفاده شود.
وی ادامه داد: در حوزه حمل ونقل دریایی با توجه به بازگشت ۱۷ لاینر به بندر شهید رجایی، حمل ونقل دریایی رشد بسیار خوبی داشته است.
آخوندی تصریح کرد: گزارش های خوبی در خصوص وضعیت توسعه صادرات و رشد قابل توجه صادرات در استان هرمزگان نسبت به سال گذشته ارایه شده که بسیار امیدوار کننده است. 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکراتی با مقامات استان هرمزگان در ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص حوزه گردشگری گفت: ما گفتگوهای خوبی در خصوص ایجاد زمینه توسعه امکانات گردشگری داشتیم و بر همین اساس خواستار تشکیل کارگروه ویژه توسعه گردشگری در استان هرمزگان شدم.
آخوندی با اعلام اینکه زیرساخت حمل ونقل مسافری دریایی در استان هرمزگان فراهم است ، بیان داشت: هم از جهت ایجاد ترمینال‌های دریایی و هم نوسازی ناوگان دریایی مسافری با ظرفیت کم، کارهای مهمی انجام شده با این حال لازم است ناوگان حمل ونقلی سنگین نیز تجهیز شود.
وی همچنین به پیشنهادش برای تشکیل کارگروه توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هرمزگان یک استان ساحلی است و دروازه صادرات و واردات ایران است باید تلاش کنیم که به راه‌حلی برسیم که در نهایت بتوانیم کل صادرات ملی ایران را از طریق این استان افزایش دهیم.
عضو کابینه دولت یازدهم در خصوص آخرین وضعیت خرید هواپیما در کشور نیز ابراز داشت:مذاکرات ما برای خرید هواپیما با هر دو کمپانی ایرباس و بوئینگ در حال انجام است و نمایندگان شرکت‌ها در تهران هستند و امیدواریم به زودی با نهایی شدن مذاکرات نتیجه را به مردم اعلام کنیم.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.