پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی فرانسه در شورای امنیت از سوی روسیه، این بار فرانسوی ها به بهانه حقوق بشر به دنبال آتش بس طولانی در حلب برای تجهیز تروریستهای تکفیری هستند.

دست وپا زدن فرانسه برای خرید وقت در حمایت از تروریستها

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران، "ژان مارک ارو"،  وزیر امور خارجه فرانسه درگفتگو با روزنامه "لوموند"، حملات ارتش سوریه در حلب را نقض آشکار حقوق بشر توصیف کرد و مدعی شد روسیه و ایران برای برقراری آتش بس در سوریه، همکاری لازم را با دولت فرانسه نداشته اند.
وی در ادامه ضمن تاکید به برقراری هرچه سریعتر آتش بس گفت: برای برقراری آتش بس در سوریه به گفتگوهایش با روسیه ادامه خواهد داد.
وزیر امور خارجه فرانسه در حالی از کارشکنی ایران و روسیه در بر قراری آتش بس در سوریه سخن گفت که در روز جمعه گذشته، وزرای امور خارجه ایران، روسیه و سوریه در نشستی سه جانبه حول محور بحران سوریه، هرسه آمریکا و کشور های غربی را عامل نقض و شکست توافق های آتش اعلام کردند.

آتش بس فرانسوی، راه نجات تروریستها درحلب!

به گزارش خبرگزاری "press-TV"، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به حاکمیت استقلال سوریه بر احترام به رای مردم در تعیین سرنوشتشان تاکید داشت.
پیش از این به گزارش خبرگزاری "راشاتودی"، روسیه قطعنامه پیشنهادی فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص توقف فوری حملات هوایی ضد تروریستی در حلب سوریه را وتو کرد.
به گزارش خبرگزاری " Press-TV" مسکو در خصوص وتو این قطعنامه گفته بود: این قطعنامه به اندازه کافی به مشکل ستیزه‌جویانی که با تروریست‌های جبهۀ فتح‌الشام (جبهه‌النصره سابق) در هم آمیخته‌اند، نپرداخته است همچنین توقف حملات هوایی برای تروریستهای جبهۀ النصره و دیگر گروههای ستیزه‌جوی همراه آنها پوششی فراهم می‌کند.
گفتنی است پس از سخنرانی سال گذشته "فرانسوا اولاند" رییس جمهور فرانسه در مجمع عمومی سازمان ملل، به گزارش خبرگزاری "فرانس ۲۴ "، مقامات سوری سیاست های دولت فرانسه را متناقض خواندند.

آتش بس فرانسوی، راه نجات تروریستها درحلب!

در همین گزارش آمده است: فرانسه اعلام کرده می خواهد ساختار اصلی رژیم سوریه را حفظ کند و فقط بشار اسد کنار رود؛ اما مگر در سوریه تنها بشار اسد و محافظان نزدیکش مرتکب خشونت شده اند؟
اولاند گفته بود ما نمی توانیم کاری کنیم جلادان و قربانیان با هم کار کنند؛ پرسشی که دراین جا مطرح می شود این است که اگر قرار است با جلادان گفتگویی صورت نگیرد پس چرا در کنفرانس ژنو دو، در سال گذشته، همین فرانسه کاری کرد به اصطلاح قربانیان با جلاد وارد گفتگو شوند.
شایان ذکر است از سال ۲۰۱۲، حلب دومین شهر بزرگ سوریه، شاهد درگیری های شدید بین تروریست های مورد حمایت غرب و نیروهای دولتی است؛ در ماههای اخیر، نیروهای تروریستی تکفیری در نبرد با ارتش سوریه، ضربات سنگینی متحمل شده و چند منطقه را ترک کرده‌اند.  

آتش بس، بهانه ای برای تجهیز تروریستها در حلب!

فرانسه

"سید جلال ساداتیان" کارشناس سیست خارجی و دیپلمات سابق ایران در لندن، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به کشتار وحشیانه ایزدی ها و مسیحیان از سوی گروه های افراطی و تکفیری در سال های اخیر در عراق و سوریه، گفت: چرا غرب و به طور خاص فرانسوی ها  در مقابل اینگونه اقدامات  اعتراضی بر نقض آشکار حقوق بشر نداشتند؟
ساداتیان افزود: حال که ائتلاف دولت سوریه و حضور روس ها و ایرانی ها در آنجا باعث شده که حلب در آستانه آزادی قرار بگیرد و تروریستها به شدت تحت فشار قررا گرفتند اینها به بهانه آتش بس به دنبال تنفسی برای این گروه ها هستند.
این کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: اگر بحث حقوق بشر برای فرانسوی‌ها مطرح باشد باید اقدام عملی برای تسلیم تروریست‌ها و پایان یافتن آشوبها از سوی آنها انجام شود، اما در واقع آنها به دنبال مهلتی برای تجهیز مجدد گروه‌های تروریستی و خروج آنها از تنگنایی که در آن قرار گرفته اند هستند.
وی ضمن اشاره به اینکه فرانسوی ها نیز خود قربانی حملات تروریستهای مورد حمایتشان در سوریه و عراق هستند، گفت: آنها همچنان برای منافع خود با ادعاهای تکراری و نخ نما شده حقوق بشر به دنبال حمایت از گروه های تروریستی می باشند.
ساداتیان در پایان تصریح کرد: تروریستها در عراق و سوریه در آستانه شکست هستند و عده زیادی از آنها که از عراق فراری شدند، برای حفظ پایگاه سوری خود به سوی حلب رفتند تا مقاومتشان را افزایش دهند، از سویی فرانسوی ها نیز به بهانه آتش بس به دنبال حفظ پایگاه خود در سوریه می باشند.

آتش‌بس فرانسوی، خرید زمان برای تروریستها درحلب!

تمایل فرانسوی ها برای حضور در سوریه ریشه ای تاریخی دارد، آنها برای اولین بار در قرن ۱۸ میلادی پس از تصرف مصر توسط ناپلئون، سوریه را نیز به اشغال خود در آوردند؛ بار دیگر پس از تصرف سوریه توسط متفقین در سال ۱۹۲۰، سوریه برای دومین بار تحت قیومیت فرانسه در آمد که تا سال ۱۹۴۱ به طول انجامید.
 اما در سال های اخیر پس از آنکه سوریه در اعتراضات مردمی گرفتار و  به مکانی برای نفوذ فکری و عملی نیروهای غربی مخالف بشار اسد تبدیل شد، آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه، عربستان، قطر و شماری دیگر از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به اقدامات سلفی‌های معترض به ریاست جمهوری اسد دامن می‌زنند و از آنان حمایت می‌کنند؛ در این میان فرانسه جزو فعال‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا است که در این باب سهم ویژه ای دارد.
 برسی اقدامات اخیر دولت فرانسه در قبال بحران سوریه حاکی از آن است که پس از حملات نوامبر ۲۰۱۵ گروه تروریستی داعش؛ موضع فرانسه با تغییر اولویت‌های دولت این کشور در سوریه، تغییر کرد و مبارزه با داعش در اولویت قرار گرفت؛ اما پس از گذشت نزدیک به یک سال با بالاگرفتن درگیری ها در حلب و شکست نیروهای تروریستی تکفیری، شاهد چرخش در سیاست های فرانسوی ها می باشیم؛ بطوری که در این مدت به بهانه آتش بس در حلب به دنبال راهی برای تقویت نیروهای تروریستی مخالف بشار اسد می باشند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.