سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت امورخارجه کشورمان پیگیر حق و حقوق حادثه‌دیدگان فاجعه منا از دولت عربستان است.

دولت پیگیر حقوق حادثه دیدگان منا است/عربستان آمار دقیقی از دفن شدهای ایرانی نمی دهد

به گزارش قدس آنلاین، حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو بامیزان درباره نتایج پیگیری ایران پیرامون فاجعه منا اظهارکرد: مطابق گزارشی که وزیر امورخارجه کشورمان در کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه داده است اقدامات حقوقی، قضائی و سیاسی از سوی ایران به منظور حفظ حقوق حادثه‌دیدگان فاجعه منا صورت گرفته است.
وی افزود: ظریف وزیرامورخارجه کشورمان بارها در اظهارنظرهای متفاوت و همچنین جلساتی که در کمیسیون امنیت ملی داشته است تاکید کرده است که وزارتخانه متبوعش پیگیر موضوع منا است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکیدکرد: مقامات کشورمان پیگیر حقوق حادثه‌دیدگان منا هستند اما متاسفانه دولت عربستان در راستای اعلام تعداد دقیق جانباختگان ایرانی و کسانی که در این کشور دفن شده‌اند تا به امروز آماردقیقی را در اختیار ایران قرار نداده است.
نقوی حسینی اظهارکرد: ما بر این باوریم که اگر بدون شک عربستان نخواهد از طریق دیپلماتیک پیرامون پرداخت حق و حقوق حادثه‌دیدگان فاجعه منا وارد عمل شود باید این موضوع را از طریق مجامع حقوقی و بین‌المللی دنبال کنیم.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون شک از مواضع خود در قبال کوتاهی دولت عربستان نسبت به برگزاری مراسم حج و وقوع حادثه منا کوتاه نمی‌آید و اقدامات لازم را در این راستا انجام خواهد داد.
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.