قدس آنلاین: بجنورد-معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ وقف جدید در مناطق شهری و روستایی به ثبت رسیده است.

ثبت ۵۰ وقف جدید در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،حجت الاسلام علی اکبرصفری ادامه داد: ارزش ریالی مجموع این تعداد وقف‌های جدید در سطح استان بیش از ۱۸میلیارد ریال است.
وی افزود: با توجه به اینکه طی سال گذشته فقط در طرح آرامش بهاری ۵۰ وقف به ثبت رسیده بود هم اکنون این شاخص نسبت به مدت مشابه آن افزایشی نداشته است.
وی با بیان اینکه از وقف‌های جدید ۱۴ مورد مربوط به طرح بصیرت عاشورایی است،خاطرنشان کرد: در مجموع نیات وقف‌های سال جاری در ارتباط با مسائل مذهبی، اجماعی و امور خیریه است.
صفری عنوان کرد: احداث خانه عالم، مسجد، مهدیه، پایگاه بسیج و هزینه کرد موقوفات در عزاداری امام حسین (ع) از مهمترین نیات موقوفات در سال جاری است.
وی با اشاره به هفته وقف، افزود: در این ایام اجرای برنامه‌های مناسبی در راستای آشنایی هرچه بیشتر مردم با وقف و نیازهای جامعه در دستور کار قرار دارد.
صفری یادآور شد: طی سال جاری برنامههای فرهنگی متفاوت از جمله طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی ،ضیافت الهی و دوره‌های قرآن و تبلیغات در استان برگزار شده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.