قدس آنلاین - کرمان: با حضور معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان و جمعی از مسئولان شهرستان شهربابک کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ویژه معلولان در این شهرستان افتتاح شد.

افتتاح کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ویژه معلولان در شهربابک

با حضور اسدی معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان، فرماندار شهربابک و جمعی از مسئولان شرکت تعاونی فیروزه توانا بابک ویژه معلولان و تحت نظارت C.B.R بهزیستی افتتاح شد.

علیرضا اسدی معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان در حاشیه این آئین اظهار داشت: براساس ظرفیت‌های شهرستان شهربابک در سنگ فیروزه و توانمندی معلولان در این شهرستان کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه فیمتی  راه‌اندازی شده است.

وی از اشتغال 12 نفر از معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: این کارگاه با اعتباری بالغ بر 120 میلیون ریال از اعتبارات توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) افتتاح و راه‌اندازی شده است.

محمد رضا شریفی فرماندار شهربابک نیز در این آئین اظهار داشت: این کارگاه با کمک بهزیستی راه اندازی شده است که برای هر نفر ۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده که جمعا ۱۲۰ میلیون ریال از طرف بهزیستی جهت راه اندازی این کارگاه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در این شهرستان همت همه مسئولان را به ویژه در زمینه مشاغل خانگی می‌طلبد.

فرماندار شهربابک خاطرنشان کرد: مجوز فرآوری، جمع‌آوری و توزیع سنگ فیروزه گرفته شده است و حدود 25 تن فیروزه که در کانتینرهای معدن مس میدوک موجود است و  در بین تعاونی‌های فیروزه تراشی توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.