قدس آنلاین- بجنورد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: رفت و آمد جانبازان و معلولین در سطح شهر باید تسهیل و امکانات لازم برای آنان فراهم شود .

ایجاد امکانات و تسهیل رفت و آمدی برای جانبازان و معلولین

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمد حسین علی نیا در جلسه ی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان خراسان شمالی جهت تسهیل امور جانبازان و معلولین با حضور مشاوروزیر کشور در امور ایثارگران، اظهار داشت: جهت رفاه  حال جانبازان و معلولین باید کلیه دستگاههای اجرایی ذی ربط اقدامات لازم جهت تسهیل سازی امور جانبازان و معلولین را با جدیت پیگیری کنند

علی نیا افزود: مناسب سازی معابر، مبلمان شهری و محیط های اداری جهت تردد آسان جانبازان و معلولان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد:  بر طبق قانون شهرداری در فرصتی دو ساله موظف به تامین و تسهیل سازی نیازهای رفت و آمدی جامعه جانباز و معلول در سطح شهر هستند.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که می تواند شهرداری انجام دهد، خوداری از صدور پروانه ساخت و یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان ها و اماکن عمومی و معابری است که استاندارهای تخصصی مربوط به معلولین را رعایت نکرده اند.
علی نیا بیان داشت: بنابراین دستگاههای اجرایی مکلف به تامین پروانه ساختمانی از سوی شهرداری با رعایت ضوابط و قوانین آنان است.
معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری  خراسان شمالی افزود: نظارت ها از سوی شهرداری ها بعد از کسب پروانه ساختمانی در راستای رعایت چارچوب ها و نقشه های مورد تایید نیز باید پیگیری شود.
محمد حسین علی نیا خاطر نشان کرد: ایجاد بسترهای لازم در راستای مراجعه کمتر جانبازان و معلولین به ادارات و دستگاههای اجرایی نیز مورد تاکید است و این امر باید توسعه و تقویت شود.
وی تاکید کرد: دستگاههای اجرایی باید بخشی از اعتبارات خود را در این حوزه هرینه کرده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در صورت نیاز از آنان گزارش کار دریافت کند.
علی نیا همچنین تامین و تجهیز امکانات لازم در ایستگاههای اتوبوس و تاکسی ها را برای تسهیل رفت و آمد جانبازان و معلولین را ضروری دانست.
مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت : حضور کمرنگ معلولان و جانبازان در جامعه نشان از نامناسب بودن اماکن عمومی است.
غلامرضا عباس یاوندی باتاکید بر حضور با نشاط این قشر در جامعه اظهار کرد: اگر هم اکنون در خیابان ها و اماکن عمومی این قشر را کمتر می بینیم خوشحال نباشیم که جمعیت معلول کم داریم بلکه اشکال در جای دیگری است.
وی با بیان اینکه با توجه به آمار بالای تصادفات در کشور، معلولان و جانبازان و همچنین سالمندان درصد بالایی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که نیاز به مناسب سازی اماکن عمومی دارند افزود: این قشر نباید برای حضور در جامعه به سایر افراد وابسته باشند.
وی اظهار کرد: امروز به ندرت ویلچری در خیابان دیده می شود که این خوشحال کننده نیست.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استاندارد سازی تابلوها و سایر موارد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اشاره ای به روند سریع  رشد سالمندی درجامعه کرد و افزود: متاسفانه برخی از پدر و مادرها به علت نبود آسانسور در ساختمان ها نمی توانند در کنار فرزندان خود باشند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.