عضو شورای شهر تهران گفت: حرف آخر و فصل الخطاب، قوه قضاییه است. آنچه که دادستان کل کشور مطرح کردند با صحبت هایی که آقای قالیباف انجام دادند، کاملا همسو است و هیچ ابهامی رو ایجاد نمی کند.

توضیحات معصومه آباد درباره ماجرای پرحاشیه املاک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، خانم معصومه آباد عضو شورای شهر در گفتگو با خبرنگار مشرق نسبت به برخی از ادعاهای محمد مهدی تندگویان درباره اتفاقات روز سه شنبه شورای شهر تهران واکنش نشان داد.

تندگویان، عضو اصلاح طلب شورا مدعی شده است که در مساله واگذاری ها عدالت صورت نگرفته و در جلسه شورا که با حضور قالیباف تشکیل شده بود، به اعضای اصلاح طلب زمانی برای صحبت داده نشد. خانم آباد در این زمینه اظهار داشت: حرف آخر و فصل الخطاب، قوه قضاییه است. آنچه که دادستان کل کشور مطرح کردند با صحبت هایی که آقای قالیباف انجام دادند، کاملا همسو است و هیچ ابهامی رو ایجاد نمی کند. آن چیزی را که آقای قالیباف در جلسه مطرح کردند، استناد به قوانین فرادست بود و براساس اختیاراتیست که مجلس به شهرداری ها برای اعطای زمین و مسکن به کارمنداش داده است و بخش دیگر نیز مصوبات خود شورا بود. مصوبات شورا وقتی که به فرمانداری می رود و در آنجا تایید می شود، حکم قانون را پیدا می کند و لازم الاجراست. وقتی که مصوبات به فرمانداری می روند، فرمانداری آن را با قوانین دیگر، انطباق حقوقی می دهد اگر گفته می شود چرا آیین نامه توسط شهرداری نوشته شده، درواقع شورا در مصوباتش به شهرداری این اختیار را داده که آیین نامه ها را بنویسد و گزارش 6 ماهه ارائه دهد. در صورتیکه مصوبه شورا ایراد دارد، فرمانداری می بایست اعتراض می کرد، اما وقتی فرمانداری هیچ اعتراضی نمی کند و مصوبه تایید شده یعنی حکم قانون پیدا کرده است.

وی درباره وقوع برخی تخلفات ابراز داشت که در جلسه دیروز شهردار عنوان کرد در جاهایی که تخلف صورت گرفته پذیرفته شده که به این تخلفات رسیدگی شود و اگر اموالی از بیت المال ضایع شده، برگشت داده شود.

عضو اصولگرای شورای شهر در پاسخ به اینکه در جلسه روز سه شنبه به اصلاح طلبان زمانی برای صحبت داده نشد، بیان داشت: هرکس در زمانی که وقت گرفته بود صحبت کرد و این بی انصافی است که گفته شود گزینشی وقت داده شد یا گزینشی صحبت شد.

آباد درباره حواشی که آقای حکیمی پور، عضو اصلاح طلب شورا دامن زده گفت که این اتفاقات بسیار نامیمونی است که در شورای شهر روی داده؛ چرا که حکیمی پور یک شخصیت حقوقی دارد و ناآشنا به قوانین حقوقی نسیت و آگاه است که اگر سندی را که صحت و سقم آن روشن نشده، نباید در اختیار یک سایت یا خبرگزاری قرار دهد. درصورتیکه احساس مسئولیت می کرد باید آن را در اختیار سازمان نظارتی و قضایی قرار می داد.

وی در رابطه با قرار دادن اسناد در اختیار یاشار سلطانی توسط حکیمی پور نیز افزود: خود آقای حکیمی پور باید بگویند که به چه منظوری این اسناد را در اخیتار یاشار سلطانی قرار داده و توقع وقوع چه اتفاقاتی را داشته است. اگر یاشار سلطانی جرمی را مرتکب شده، قطعا این اقدام مشارکت در جرم است.

مصومه آباد همچنین به زوایای پنهان ماجرای انتشار اسناد اشاره کرد و گفت زمانیکه این اسناد نشر پیدا کرد؛ مسئولیت این انتشار را تمام سایت ها، کانال ها و گروه های اصلاح طلب بر عهده گرفته اند؛ درواقع این رسانه های اصلاح طلب بودند که به نشر پیدا کردن یک خبر دروغ در یک بازه کوتاه دامن می زدند. از این رو ما تصور می کنیم که یک هماهنگی و سازماندهی برای وقوع این جریان صورت گرفته و تنها یک نفر نمی تواند پشت این ماجرا ها باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای، با بیان اینکه تراکم زمین در شهر تهران یکسان نیست و در برخی از مناطق تراکم به شدت بالاست از این رو واگذاری هایی که صورت گرفته در مناطق کم تراکم بوده که از جمله می توان مناطق 22، 5 و 3 را عنوان کرد. خیلی بد است که برای هر اقدام شهرداری بخواهیم با عینک بدبینی و سیاسی نگاه کنیم و به دنبال غرض ورزی باشیم.

آباد با گلایه از دروغ پردازی ها گفت: در اوایل مطرح شدن ماجرای واگذاری ها شایعه شده بود که فساد 2200 میلیاردی صورت گرفته اما در ادامه روشن شد تنها تخلفات شکلی در میزان محدودی صورت گرفته که این به هیچ وجه برای چهره شورای شهر خوب نیست و همانگونه که معتقدیم همراهی مجلس و دولت راهگشاست، قطعا همدلی شورای شهر و شهرداری برای حل مشکلات شهری کمک کننده است.

وی درباره اقدامات سیاسی صورت گرفته در شورای شهر با آفت خواندن چنین رفتارهایی آن را بازی های سیاسی در شورا دانست که متضرر اصلی این بازی ها مردم خواهند بود؛ چرا که در شهر مشکلات و معضلات زیادی از جمله ترافیک، آلودگی، حمل و نقل وجود دارند که نیازمند مباحث تخصصی و فنی است ولی در حال حاضر موضوعی که در حال رسیدگی در مراجع قضایی است، قوه مجریه، مقننه را درگیر کرده است و کاملا هم مشخص بود که یک تخلف سازمان دهی شده در آن رخ نداده و در مقیاس کلی در حد نیم درصد هم نیست. اما بازهم بر آن اصرار می شود و ابعاد جدیدی به آن اضافه می شود.

عضو اصولگرای شورای شهر تهران با انتخاباتی دانستن بازی های سیاسی صورت گرفته در مساله املاک بیان داشت: قطعا انتخابات شورای پنجم در ماجرای واگذاری ها دخیل است. زمانیکه یاشار سلطانی مساله واگذاری را با بنده درجریان گذاشت، بلافاصله به املاک منطقه تماس گرفتم و سند این پلاک ثبتی های ادعا شده را نشر دادم و اعلام رسانه ای کردم که این اسناد این املاک است و من نه در این واحدها سکونت می کنم و نه بهره بردار هستم و سند مالک را نشان دادم وبرای اثبات حقانیت خودم ادله کارشناسی آوردم ولی بعد از 24 ساعت مشاهده کردم در رسانه های این دوستان شورای شهر به راحتی عبارتی را نوشته بودند که ای مردم به صاحبان املاک نجومی رای ندهید. وقتی این داستان ها را دیدم متوجه شدم که در اصل طرح این موضوع یک بازی سیاسی است و موضوع کارشناسی نیست و بیهوده در پی اثبات کارشناسی اصل ماجرا بودم در حالیکه آنها در حال یارکشی و قشون کشی می کنند تا مردم را متقاعد کنند و پرچم مبارزه با فساد را آنها در دست بگیرند که مثلا ما داریم آدم های خاطی را شناسایی می کنیم در حالیکه نمی شود با تهمت، دروغ و فترا این پرچم را در دست گرفت.

آباد درباره بهره برداری های سیاسی از موضوع فساد عنوان کرد در حال حاضر نیز این موضوع سیاسی شده و جناح های سیاسی درحال بهره برداری و سواستفاده از موضوع املاک هستند.

معصومه آباد در توصیه به اعضای شورای شهر خاطر نشان کرد که درچندماه باقی مانده از عمر شوراء با طرح موضوعاتی با روکش اجتماعی و فرهنگی به دنبال مقاصد و اهداف سیاسی نباشیم تا بتوان شورای چهارم را به سر منزل مقصود رساند و در نتیجه مردم به قضاوت بنشینند و تفاوت های یک شورای سیاسی و شورایی که مردمی بود را مشاهده کنند و این رفتارها باعث برجای ماندن کارنامه بدی از شورا در نزد مردم خواهد شد.

وی درباره عدم عذرخواهی حکیمی پور که به مسائل حاشیه ای دامن زده بود یادآور شد که تنها دادستان می تواند با تحقیقاتی که انجام می دهد ایشان را نسبت به اقدامی که انجام داده وادار به عذرخواهی کند.

آباد درباره نحوه برخورد اصلاح طلبان شورا با وی و تهمت هایی که به او زده شد افزود که این اعضا نسبت به این اقدامات پشیمان هستند و از اتفاقاتی و هجمه ناجوانمردانه ای که صورت پذیرفته اظهار ناراحتی می کنند ولی مهم این است که این اظهار پشمیانی رسانه ای شود و همانگونه که در رسانه ها و سایت ها تهمت ها را فریاد زدند، در حال حاضر نیز این احساس ندامت و پشیمانی را فریاد بزنند و از کسانی که مورد افترا قرار گرفتند، این دوستان باید اعاده حیثیت کنند. ولی متاسفانه هیچ اقدامی انجام نشده و با سکوت از کنار این قضایا عبور شده است.

در پایان معصومه آباد در پاسخ به سوالی پیرامون انتخابات دور بعد شورای شهر و حضور مجدد در این انتخابات عنوان کرد که بعید است دیگر در انتخابات شرکت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 1
    بله سهمت را از شهر گرفتی برا هفت. نسل ایندتون هم برادشتین معلومه دیگه کاری با شورا نداری و نامزد نمیشی فقط بیچاره ملت !!!
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 1
    جاي دوري نرفته دادن به يك اسطوره، يك آزاده رو كه رو نيست بدبخت ياشار سلطانى كه فساد اينا رو لو داد الان زندانه
  • ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    سهمتو ازین انقلاب گرفتی و دزدیهاتو کردی