خطیب مسجدالاقصی طرح رژیم صهیونیستی را برای ممنوعیت پخش صدای اذان در مساجد قدس اشغالی، محکوم کرد.

اسرائیل اذان در بیت‌المقدس را ممنوع می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، «شیخ عکرمه صبری،» خطیب مسجد الاقصی، برنامه رژیم صهیونیستی برای ممنوعیت پخش صدای اذان در مساجد بیت المقدس را محکوم کرد.  شیخ عکرمه صبری که رئیس هیئت عالی اسلامی قدس نیز است گفت: ما به پخش اذان ادامه می دهیم و به درخواست ها و اقداماتی که مقامات رژیم اشغالگر انجام می دهند پاسخ مثبت نخواهیم داد.
رسانه های صهیونیستی روز گذشته اعلام کردند، نیّر برکات رئیس شهرداری صهیونیستی بیت‌المقدس، با ارسال نامه ای به رئیس پلیس رژیم اشغالگر قدس، از وی خواسته است برای جلوگیری از آنچه وی «هیاهوی اذان» خواند اقدام کند. 
رسانه های رژیم صهیونیستی پیش‌تر، نیز بارها اعلام کرده بودند شهرک‌نشین‌های ساکن قدس از صدای اذان به خصوص اذان صبح آرزده خاطر می شوند. شیخ صبری تأکید کرد، اذان یکی از شعائر اسلامی و عبادت است و از سال 636 میلادی اولین بار توسط بلال بن رباح صحابی جلیل القدر و مؤذن پیامبر اعلان شد.
خطیب مسجد الاقصی افزود: اذان تا روز قیامت در آسمان شهر قدس طنین انداز باقی خواهد ماند و کسی حق ندارد در امور دینی دخالت کند. وی خاطرنشان کرد، اگر برکات به خاطر «هیاهو» نگران است، عامل هیاهو هواپیماهای اسرائیلی هستند که در آسمان خاک فلسطین پرواز می کنند؛ عامل آن تانک هایی است که وارد محله های ما می شوند؛ عامل آن بولدوزرهایی است که خانه های ما را خراب می کند؛ عامل آن گلوله هایی است که نظامیان اسرائیلی به شهروندان ما شلیک می کنند. شیخ صبری افزود: کسی که صدای اذان او را ناراحت می کند باید برود، بله او باید برود.
 رژیم صهیونیستی از زمان اشغال بخش شرقی قدس، تاکنون 15 شهرک در آن بنا کرده است که در آن دست کم 210 هزار شهرک نشین ساکن هستند. در بخش های شرقی قدس ده ها مسجد وجود که برخی از آنها صدها سال قدمت دارند و بیش از 310 هزار فلسطینی در آن ساکن هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.