قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی حمایت از صنایع دستی روستایی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است، گفت: نباید تمام اقدامات در مرکز استان متمرکز شود.

حمایت از صنایع دستی روستایی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی/ نباید تمام اقدامات در مرکز استان متمرکز شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی آبدار در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور مدیر اقتصاد مقاومتی و معاونین اداره کل در محل معاونت صنایع دستی برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به صنایع دستی روستایی در سند تدبیر و توسعه و اقتصاد مقاومتی، حمایت از هنرهای دستی در روستاها را در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: 63 کارگاه صنایع دستی موفق در زمینه اشتغال‌زایی را از روستاها و مراکز شهرستان‌ها به عنوان پایلوت انتخاب کرده‌ایم که به منظور توسعه تولیدات و اشتغالزایی بیشتر، آنها را از طریق کارگروه رفع موانع تولید استان به منظور اخذ تسهیلات به بانک‌های استان معرفی خواهیم کرد.

آبدار گفت: بر این باوریم هیچ کارگاهی نباید به دلیل کمبودهای مالی نتواند از تمام ظرفیت خود استفاده کند، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هر کارگاهی که شرایط دریافت تسهیلات برای توسعه را داشته باشد در حداقل زمان ممکن به این تسهیلات دسترسی پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: نباید تمام اقدامات در مرکز استان متمرکز شود باید از تولیدات صنایع دستی در سطح استانی حمایت شود تا رشته‌های صنایع دستی تمام شهرستان‌های استان احیا و تقویت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.