قدس آنلاین اراک-احمد مختاری: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: استان مرکزی یکی از مهمترین استان های صنعتی کشور است ولی درصد بیکاری در این استان بالا است؛ باید با برنامه‌ریزی، مدیریت و سرمایه گذاری صحیح اشتغال را برای جوانان ایجاد کنیم.

نرخ بیکاری جوانان در استان بالاست

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در نماز عبادی و سیاسی این هفته اراک با اشاره به جایگاه پرهیزگاری و تقوا در ترازوی دین مبین اسلام اظهار کرد: تقوا و پرهیزگاری بزرگترین فضیلت اخلاقی و اجتماعی انسان مسلمان است. وی افزود: انسان مسلمان با پرهیزگاری و تقوای الهی ارتباط خود را با خالق مستحکم می‌کند و در مسیر سعادت دنیوی و اخروی گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تقوا و مشتقات آن، در آیات اخلاقی و اجتماعی قرآن کریم برای محافظت انسان مسلمان در برابر عذاب الهی و محافظت او در برابر زیان و خسران است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: انسان مسلمانی که به عظمت، عزت و ترس ذات الهی ایمان کامل داشته باشد در مقابل به لطف و کرم الهی ایمان داشته و دست از گناه و منکرات بر می دارد و در راه راست الهی گام بر می‌دارد و دستورات خداوند را در زمین انجام می دهد.

وی با اشاره به تهدیدات و تهاجم دشمن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یک زمانی هست که انسان ظاهر تبلیغات را می بیند و بدون توجه و دقت با سرعت به پذیرش این مطالب می رسد ‌ولی زمانی هم هست که انسان با دقت لازم و بصیرت بالا به هدف دشمن از این مطالب توجه می کند و دروغها و شایعات آنها را قبول نمی کند.

وی ادامه داد: الان باید در مواجهه با دنیا بصیرت خود را بالا ببریم تا بتوانیم در برابر این تهاجمات دشمنان ایستادگی لازم را داشته باشیم و این بصیرت هم بدون تقوای الهی محقق نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حضور مردم در ۱۳آبان گفت: از تمامی مردم شهید پرور سراسر استان مرکزی تشکر می کنم که با حضور خود در روز ۱۳ آبان مشت محکمی بر دهن دشمن زدند. ۱۳آبان پرچم مقاومت و ایستادگی و عزت و پایداری است

آیت‌الله دری نجف آبادی ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی غریب به ۳۶ هزار دانش آموز و دانشجو شهید دادیم و این آزادی و استقلال را مدیون خون شهدا هستیم. نماینده ولی در استان مرکزی گفت: ۱۳آبان پرچم مقاومت و ایستادگی و عزت و پایداری است؛ مبارزه با استکبار کار امروز یا فردا نیست ما باید همیشه در برابر مستکبرین و دشمنان اسلام ایستادگی کنیم و نام ایران و شهدا را زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: در کارنامه آمریکایی‌ها لکه ننگ بزرگی علیه مردم ایران اسلامی وجود دارد که کمترین این رفتار حمایت از شاه خائن و منافقین و حمایت از داعش و آل‌سعود و تروریست از یک سو حمایت از جنایت ها و فتنه در کشور اسلامی از سوی دیگر است.

شیب تند افزایش بیکاری جوانان در استان مرکزی وی با اشاره به بیکاری جوانان در جامعه گفت: استان مرکزی یکی از مهمترین استان های صنعتی کشور است ولی درصد بیکاری در این استان بالا است؛ باید با برنامه‌ریزی، مدیریت و سرمایه گذاری صحیح اشتغال را برای جوانان ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: چند ماه از سال گذشت اما پروژه‌های عمرانی هیچ پیشرفتی نداشته است که نشان از ضعیف بودن سبک مدیریتی است. وی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و ثبت نام ۱۳ هزار نفر در سامانه حج و زیارت گفت: اربعین حسینی یعنی بیعت با امان حسین(ع) و اولیای خدا، که مردم را با صحنه عاشورا آشنا می کند و مردم می توانند در این سفر درس شهامت و ایثار را فراگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.