قدس آنلاین- اراک-احمد مختاری-دانش آموزان ،دانشجویان و دیگر اقشار مردم استان مرکزی از ساعتی قبل از آغاز راهپیمایی خود رابه محل های مشخص شده رسانده بودند تا هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا بکشند و شعار «مرگ بر آمریکا» را منطقی تر از هر زمان دیگری بر پهنه آسمان استان طنین انداز کنند.

راهپیمایی ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور با حضور دانش آموزان،دانشجویان و دیگر اقشار مردم در ۵۰ نقطه استان مرکزی برگزار شد

چنانکه به فرموده رهبر انقلاب« این شعار ضدّ آمریکایی، این فریاد کشیدن بر سر آمریکا از روی تعصّب نیست، از روی جهالت نیست، از روی لجبازی نیست؛ از روی منطق است؛ متّکی به یک پشتوانه و عقبه‌ی منطقی و فکری است.» و امروز مردم ایران یکپارچه مقابل استکبار ایستاده اند و در دفاع از ارزشهای انسانی فریاد مرگ بر آمریکا سر داده اند؛همانطور که به فرموده امام خامنه ای (مدظله العالی) «اینکه امام فرمودند هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید، به‌معنای دفاع از ارزشها است؛ نه‌فقط ارزشهای مخصوص مسلمانها، دفاع از ارزشهای انسانی.

امروز به اعتراف خود آمریکایی‌ها، دولت آمریکا و نظام آمریکا از ارزشهای انسانی فرسنگها دور افتاده. » شور دانش آموزان اما در این میان وصف شدنی نبود چنانکه با تاسی به شهید فهمیده ها و با الگو گیری از شهدای مدافع حرم گامهای محکم استکبار ستیزی را با صلابت تر از همیشه بر می دارند.

حاضران در این مراسم با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»،«مرگ بر اسرائیل»،«نه سازش، نه تسلیم،نبرد با آمریکا» و ... از جنایات استکبار جهانی ابراز انزجار کردند.

حجت الاسلام عباس هاشمی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ سیزدهم آبان نماد را نمادایستادگی ملت ایران در برابر استکبار و قدرت های جهانی دانست و افزود: این روز تاریخی برگ زرینی در تقویم روزنمای ایران اسلامی و یادآور سه رخداد بزرگ سیزدهم آبان ۱۳۴۳ روز تبعید امام خمینی (رحمه الله علیه)به دست ایادی رژیم پهلوی به ترکیه، به دنبال مخالفت و اعتراض حضرت امام به قانون ننگین مصونت قضائی اتباع آمریکا در ایران، سیزدهم آبان ۱۳۵۷ کشتار دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران به دست رژیم ددمنش پهلوی و با نسخه پیچی سفارت آمریکا و سیزدهم آبان ۱۳۵۸ روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام است.

هاشمی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی، روز ۱۳ آبان را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری نموده و برگزاری مراسم بزرگداشت این روز،در تقویم مراسم و مناسبتهای انقلاب اسلامی نقش بسته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره برگزاری اجرای ۵۰۰ ویژه برنامه مختلف دانش آموزی و دانشجویی در سراسر استان بمناسبت یوم الله سیزدهم آبان افزود: برنامه های حوزه دانش آموزی شامل برگزاری مسابقات قرآن و عترت، نشست هم‌اندیشی نخبگان علمی هنری، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز ، مسابقات عکس، مقاله نویسی و روزنامه دیواری، نمایشگاه حجاب و عفاف، تقدیر از دانش آموزان برتر، گلباران قبور مطهر شهدا، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی و نشست حلقه‌های معرفتی بود.

وی با اشاره به برگزاری تجمعات و راهپیمایی یوم ا... سیزدهم آبان در بیش از ۵۰ نقطه شهری و روستایی استان افزود: مراسم گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان در اراک با حضور اقشار مختلف مردم بویژه دانش آموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاهی، طلاب و روحانیون از ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه در استان در محل مصلای بیت المقدس برگزار شد.

رئیس ستاد بزرگداشت سیزدهم آبان استان در پایان با اشاره به اینکه بدلیل ادامه یافتن خوی ظالمانه و مستکبرانه آمریکا، همچنان شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار به عنوان اصلی ترین و مهمترین شعار مردم در تظاهرات ضد استکباری یوم الله ۱۳ آبان ماه است خاطر نشان کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و تفکر استکباری، راهبردی است که ملت ایران با الهام از آموزه‌های جاودان حضرت‌امام‌(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به تبعیت از قیام عاشورایی حضرت سید الشهدا(ع) آموخته و طی سالهای اخیر با الهام پذیری و الگوبرداری از انقلاب عظیم الشان اسلامی ایران، ندای مبارزه با استکبار جهانی در اقصی نقاط جهان طنین انداز شده و ثمرات ارزشمندی را در پی داشته است. سیلی مردم اراک به استکبار در یوم الله ۱۳ آبان   ماه شاهد حضور پرشور مردم اراک بود، آنانی که در دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا، حماسه ای دیگر آفریدند و شعار «مرگ بر آمریکا» را رساتر از همیشه فریاد زدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.