قدس آنلاین-شهرکرد-لیلا احمدی: چهارمحال و بختیاری دارای 3 کشتارگاه طیور و 11 کشتارگاه دام می باشد که تنها یکی از این کشتارگاه ها صنعتی می باشد.

گوشت استحصالی از کشتارگاه صنعتی دام جونقان منطبق با موازین علمی، بهداشتی دامپزشکی است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:چهارمحال و بختیاری دارای 3 کشتارگاه طیور و 11 کشتارگاه دام می باشد که تنها یکی از این کشتارگاه ها صنعتی می باشد و سالانه بیش از 207 هزار راس دام سبک و سنگین در استان کشتار بهداشتی می شود.

عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در کشتارگاه صنعتی دام جونقان که یکی از مجهز ترین کشتارگاه در کشور می باشد لاشه به مدت 24 ساعت در دمای 4-0 درجه نگهداری می شود تا جمود نعشی لاشه طی شود در این مدت  PH لاشه به حالت اسیدی تبدیل می شود و در این حالت بخش عمده ای از عوامل بیماری زا که ممکن است در گوشت وجود داشته باشد از بین می رود سپس لاشه های استحصالی از کشتارگاه به صورت حمل بهداشتی با خودرو های سردخانه دار به مراکز عرضه حمل و در دسترس مردم قرار می گیرد.

نجاتی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشتارگاه های سنتی استان سردخانه ندارند و مقدور نمی باشد که لاشه های استحصالی بازرسی شده به مدت 24 ساعت نگهداری شود ساعت کار کشتارگاه های سنتی از صبح به بعد از ظهر تغییر یافته که لاشه استحصالی به مدت 24 ساعت در یخچال 4-0 درجه قصابی نگهداری شود و سپس در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود:  با قرار دادن برچسب بر روی لاشه ها، کشتار های غیر مجاز و جعل مهر به کمترین حد خود رسیده است و در پایان از مردم خواست هنگام خرید گوشت حتما به برچسب مشخصات آن توجه داشته باشند و گوشت بدون لیبل خریداری ننمایند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.