قدس آنلاین: معاون آمار، فناوری و اطلاعات قوه قضائیه گفت: از اول مهر ماه ابلاغ خدمات الکترونیکی در دستگاه قضایی داده شده است و در گذشته ابلاغ کاغذی با مشکلاتی همراه بود که اکنون برطرف شده است.

ابلاغ خدمات الکترونیکی در دستگاه قضایی داده شده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در دومین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور، اظهار کرد: وقتی این ایده مطرح شد با استقبال همراه نبود و می‌گفتند این یک کار تخصصی است که در ادامه فعالیت مشترک ایده سه جانبه‌گرایی مطرح شد که شامل قوه قضائیه، بخش خصوصی و  مردمی است.

شهریاری گفت: در گذشته نیروهای زیادی برای رسیدگی به شکایات مردمی فعال بودند، اما اکنون تعداد نیروی انسانی فعال به 4 نفر کاهش یافته است.

معاون آمار،فناوری و اطلاعات قوه قضائیه به تشکیل کمیسیون‌های 4 گانه اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیسیون‌های 4 گانه را داشتیم که خود کمیسیون‌ها اداره کننده کانون هستند و تدوین آئین نامه، بازرسی نظارت، تشکیل هیئت بدوی و تجدید نظر، برگزاری دوره‌های مجازی و حضوری، بازرسی دوره‌ای، تدوین منشور اخلاقی و بررسی مسائل مالیاتی است.

شهریاری با بیان اینکه وحدت رویه و پویای بی‌نظیری  در کانون به چشم می‌خورد موجب افزایش بهره‌وری آن شده است، تصریح کرد: چاپ مجموعه قوانین در قالب 7 قانون در دست اجرا است که در صورت مشاهده هرگونه نقض و یا مشکل  به دفاتر ارجاع می‌شود.

وی تأکید کرد: در ماده 655 شاهکار نگارشی قانونی را داشتیم و به سمت اصلاح قانون رفتیم و در این ماده به تمام اشیاء الکترونیکی اعتبار دادیم و دوست داشتیم به کل افعال الکترونیکی هم مانند شهادت دادن اعتبار دهیم که نشد و نگران تبعات منفی آن بودیم که پیگیری این کار را در مراحل بعد خواهیم داشت.

معاون آمار، فناوری و اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: از اول مهر ماه ابلاغ خدمات الکترونیکی در دستگاه قضایی داده شده است و در گذشته ابلاغ کاغذی با مشکلاتی همراه بود که اکنون برطرف شده است.

شهریاری خطاب به مدیران دفاتر گفت: به مدیران دفاتر توصیه‌ می‌کنم که از کارکنانی متخصص و با تجربه استفاده کنند و توقع مردم از شما ارائه خدمات برخط و بدون تأخیر است و بخشی از مشکلات که مربوط به سامانه است را هم پیگیری می‌کنیم و مشکلات اینترنتی را هم با راه‌اندازی سیم کارت ویژه کدیران دفاتر و شبکه عدالت برطرف می‌کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل رعایت استانداردها است که این مهم در بازه‌های زمانی معین شده ارزیابی می‌شود و با مجموعه‌ای که در رعایت استانداردها کوتاهی کرده باشد طبق قانون برخورد می‌شود.

معاون آمار، فناوری و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه همیشه زود راه انداختن خوب نیست و باید بررسی دقیق هم باشد تا اشتباهی صورت نگیرد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم سامانه اشتراک‌گذاری در کانون راه‌اندازی شود و نسبت به پخش اطلاعات مورد نیاز مردم در حوزه قضایی در کانون در قالب یک کلیپ تصویری پخش شود تا مردم هم با نحوه این فعالیت‌ها آشنا شوند.

شهریاری تصریح کرد: مطالبه اصلی در قالب یک برنامه سه ساله است تا اهداف و نوع کمک‌هایش به مردم و دفاتر قضایی را مشخص کند و دنر هر سه سال یک برنامه جدید می‌خواهیم.

وی تأکید کرد: مهمترین خواسته‌های معاونت آمار، فناوری و اطلاعات قوه قضائیه از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور  شامل نظارت بر چک لیست‌ها به صورت مستمر، برگزاری جلسات توجیهی با قضات و معاون فناوری استان هر 6 ماه یکبار، آموزش مستمر کارکان دفاتر، ارزیابی دفاتر و معرفی 3 دفتر برتر در هر سال، رصد مستمر کارایی‌ها، راه‌اندازی دفاتر مشاوره حضوری، اینترنتی و تلفنی، ارائه برنامه‌های مدون برای در جهت گسترش خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر در آینده‌ای نزدیک بوده است و قطعاً برای این دفاتر آینده‌ای روشن و مؤفق پیش‌بینی می‌کنیم.

معاون آمار، فناوری و اطلاعات قوه قضائیه در پایان گفت: در جهت اقداماتی همچون بحث ملاقات الکترونیکی زندان‌ها، پایلوت داوری‌ها و بازکردن یک پنجره واحد جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم و همچنین راه‌اندازی پردیس خدمات قضایی به صورت ویژه پیگیر هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.