قدس آنلاین: رئیس کانون دفاتر خدمات قضائی قوه قضائیه گفت: ۱۴۹ دفتر فعال در کشور داریم که ۵۹ دفتر آن در تهران و ۱۱ دفتر در سطح استان خراسان رضوی مستقر است و در آینده‌ای نزدیک ۶۰۰ دفتر دیگر در سراسر کشور تأسیس می‌شود.

 ۱۴۹ دفتر خدمات قضائی الکترونیک در کشور فعال است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا دشتی‌اردکانی در دومین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور، اظهار داشت: کانون ۳ عضو انتصابی و ۲ عضو انتخابی دارد و از ابتدای دوره مدیریتی آیت‌الله یزدی تاکنون افتخار خدمت در دستگاه قضایی را دارم و بهترین دوره را در دوره مدیریتی آیت‌الله آملی‌لاریجانی داشتم و به واقع انتخابی هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: در دوره اخیر تحول زرگی در حوزه خدمات الکترونیک قضایی ایجاد شد و با اعتماد آیت‌الله آملی‌لاریجانی به حجت‌الاسلام شهریاری ۱۴۹ دفتر در کشور داریم که ۵۹ دفتر آن در تهران و ۱۱ دفتر در سطح استان خراسان رضوی مستقر  است و در آینده‌ای نزدیک ۶۰۰ دفتر دیگر در سراسر کشور تأسیس می‌شود.

رئیس کانون دفاتر خدمات قضائی قوه قضائیه ادامه داد: در گذشته مردم مشکلات زیادی داشتند اما امروز به راحتی می‌توانند با مراجعه به این دفاتر کارهای قضایی خود بسیار راحت‌تر و ساده‌تر از گذشتته انجام دهند.

دشتی‌اردکانی تصریح کرد: هدف از تشکیل کانون نظارت بر دفاتر استانی، تنظیم و تدیون آئین نامه‌ها، تدوین برنامه‌ها، بررسی تعیین تعرفه‌های قضایی، بازرسی دوره‌ای خدمات، پیشنهاد و توسعه کمی و کیفی، انجام امورات قضایی صنفی و غیره بوده است.

وی با بیان اینکه کانون از مرداد  ماه سال  ۱۳۹۳ شروع به کار کرده است، تأکید کرد: انتخابات آن در شهر تهران برگزار شده است و مدیران اجرایی آن شامل  دو تن از مدیران دفاتر قضایی، دو نفر قاضی و یک نفر از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.

رئیس کانون دفاتر خدمات قضائی قوه قضائیه با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های ۴ گانه، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیسیون‌های ۴ گانه را داشتیم که خود کمیسیون‌ها اداره کننده کانون هستند و تدوین آئین نامه، بازرسی نظارت، تشکیل هیئت بدوی و تجدید نظر، برگزاری دوره‌های مجازی و حضوری، بازرسی دوره‌ای، تدوین منشور اخلاقی و بررسی مسائل مالیاتی است.

دشتی‌اردکانی گفت: وحدت رویه و پویای بی‌نظیری  در کانون به چشم می‌خورد موجب افزایش بهره‌وری آن شده است و چاپ مجموعه قوانین در قالب ۷ قانون در دست اجرا است که در صورت مشاهده هرگونه نقض و یا مشکل  به دفاتر ارجاع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین زمان ثبت در کشور دو روز ۱۸ ساعت بوده است، افزود: کمترین زمان آن با یک روز و ۱۸ ساعت در سیستان و بلوچستان و بیشترین زمان آن با سه روز و ۷ ساعت در گلستان بوده است و تاکنون ۳۹۰ مورد به ثبت رسیده است و مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام هم در قالب ۶ سرفصل برنامه‌های این مجموعه لحاظ شده است.

رئیس کانون دفاتر خدمات قضائی قوه قضائیه بیان کرد: ۵ درصد واریزی‌های دفاتر ویژه خدما ت، هزینه و درآمدها به حساب کانون واریز می‌شود و از ابتدای تاسیس کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی  تاکنون  ۴ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان درآمد داشته که بیش از  ۳ میلیارد بابت خرید ساختمان هزینه شده است.

دشتی‌آردکانی ادامه داد: بازرسی‌های  انجام  شده اغلب جنبه ارشادی داشته و هرگونه تخلفی  به دفاتر اعلام و در صورت انفصال به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که سال گذشته ۲ دفتر به دادگاه بدوی ارجاع و حکم به  انفصال آنان  داده شد و امیدواریم با تذکرات مشکلات آینده دفاتر مرتفع شود.

وی در پایان گفت: با افزایش تعداد سردفتران و گردش مالی کانون مشکل اخذ وام برای دفاتر نیز مرتفع خواهد شد و با جلسات متعددی که در بانک‌ها انجام شده است تسهیلات در قالب سه سرفصل برای خرید، تجهیز و وام‌های ضروری به دفاتر اعطاء می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.