۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 472069

برگزار ی چهارمین اجلاس نماز شمال کرمان به میزبانی شهرستان رفسنجان

استاندار کرمان:ائمه جمعه و جماعات ضمن گسترش فریضه (نماز)، بدنبال ارائه راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی و دیده شدن آثار و برکات آن در جامعه باشند.

قدس آنلاین - کرمان: هر ساله اجلاس سراسری نماز در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود، که در کرمان به دلیل وسعت و گستردگی استان، اجلاس به صورت شمال و جنوب برگزار می‌شود. در این راستا روز شنبه ۱۵ آبان اجلاس شمال کرمان به میزبانی رفسنجان با حضور ۱۲ شهرستان برگزار گردید.

برگزار ی چهارمین اجلاس نماز شمال کرمان به میزبانی شهرستان رفسنجان

علیرضا رزم حسینی  در چهارمین اجلاس نماز شمال کرمان که به میزبانی شهرستان رفسنجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام جمعه فقید شهرستان رفسنجان، افزود: مرحوم آیت الله هاشمیان نقش تاثیرگذار و به سزایی در پشتیبانی از دفاع مقدس داشتند.

وی با اشاره به فرموده حضرت امام راحل (ره) مبنی براینکه (نماز کارخانه انسان سازی است)، یادآورشد: نماز خوب و واقعی، نمازی است که با خلوص نیت همراه بوده و انسان ساز باشد

استاندار کرمان با تاکید براینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به احداث مکان های مذهبی همچون نمازخانه و مساجد کوتاهی نشده است، خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط بیش ظرفیت موجود نمازخانه و مساجد احداث شده است.

رزم حسینی ضمن قدردانی از حضور تاثیرگذار ائمه جمعه و جماعات در طرح مثلث توسعه اقتصادی، گفت: علی رغم اینکه ائمه جمعه و جماعات و حوزه های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته اند، سرعت آسیب های اجتماعی همچون (اعتیاد، طلاق، فقر و ...) رو به افزایش و غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی که علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی و هدایت شده است، افزود: ائمه جمعه و جماعات ضمن گسترش این فریضه (نماز)، باید بدنبال ارائه راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی و دیده شدن آثار و برکات نماز در جامعه باشند.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه نماز باید با خلوص نیت و برای تعالی خودمان اقامه شود، نه برای تظاهر و ریا، تاکید کرد: امروز خوشبختانه در دستگاه‌های دولتی ‌به صورت خودجوش در وقت نماز به این امر گرایش پیدا می‌کنند.

استاندار کرمان با تاکید براینکه نظام آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ نماز و جذاب کردن آن نقش تعیین کننده ای دارند، یادآورشد: ائمه جمعه و جماعات می توانند از ظرفیت کنونی و حجم بالای مساجد و نمازخانه ها برای پیوستگی فرهنگ و اقتصاد استفاده نمایند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه فرهنگ دینی ما مملو از رابطه دقیق بین فرهنگ و اقتصاد است و این را باید در جامعه ترویج داد، خاطرنشان کرد: آثار و برکات نماز را می توان در همه زمینه ها مشاهده کرد که باید آن را به تدریج افزایش داد.

وی اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به برکت اصل ولایت فقیه دانست و گفت: نظام سیاسی ما را حضرت امام خمینی(ره) مدبرانه و هوشمندانه پایه ریزی کردند و هم اکنون نیز در همه زمینه ها باید بیش از پیش به هدایت ها و منویات مقام معظم رهبری توجه داشت.

در ادامه این اجلاس فرماندار شهرستان رفسنجان نماز را بهترین راه ارتباط بندگان با خداوند دانست و اظهار داشت: امروز با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی و دگرگونی پر سرعت جهان برای مقابله بهترین راه آشنایی به ویزه قشر نوجوان و جوان با مفاهیم نماز و عشق بازی با خداوند است.

وی نماز به بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و گفت: چتری که می تواند نسل جوان ما را در برابر باران آسیب های اجتماعی حفظ نماید تا در ادامه حرکت توسعه کشور از این نیروی خلاق بهره ببریم بیان ظرافت ها و شیرینی های نماز به آنها است.

ملانوری برگزاری چنین اجلاسی را با حضور اهل فن را مطرح شدن تخصصی این موضوع دانست.

در ادامه حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان نیز بر توجه ویژه بر اشاعه نماز به ویژه در دانش آموزان و پایین ترین سطح مدارس تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه باید برای نماز سرمایه گذاری های مادی و معنوی بیشتری صورت گیرد،گفت: کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید به اقامه نماز اهتمام ویژه ای داشته باشد و آموزش و پرورش نیز برای نهادینه کردن این فریضه بیش از پیش تلاش نماید..

همچنین نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، ایجاد زیر بنای فکری و فرهنگی را در توسعه همه جانبه یک کشور حائز اهمیت دانست و افزود: نماز یکی از همین زیر بناهای فکری و فرهنگی در جامعه اسلامی ماست.

احمد انارکی محمدی گفت: برگزاری نماز اول وقت در مدارس، دانشگاه و ادارات و دستگاه های اجرایی باید تقویت شود.

نشست تخصصی نماز و کاهش آسیب های اجتماعی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر ساجدی، استاد حوزه و دانشگاه پایان بخش چهارمین اجلاس نماز بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.