قدس آنلاین: مدیرکل اداره دفاتر الکترونیکی قضایی کشور گفت: دفاتر متخلف ارائه خدمات الکترونیک قضایی پلمپ می‌شوند.

دفاتر متخلف ارائه خدمات الکترونیک قضایی پلمپ می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، سیامک رفعتی در دومین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور، اظهار داشت: آمار دقیقی از تخلفات نداریم اما این موارد در قالب 47 شاخص و بیش از 10 چک‌لیست رسیدگی می‌شود. در سطح کشور با 8 دفتر متخلف برخورد شده که از این تعداد 2 دفتر آن تعلیق شده و هر دو مربوط به استان تهران بوده است.

مدیرکل اداره دفاتر الکترونیکی قضایی کشور با بیان اینکه معیار خدمات متناسب با تعداد دفاتر مورد نیاز مدنظر است، خاطرنشان کرد: تعداد دفاتر متناسب با نوع خدمات راه‌اندازی می‌شود و در صورت نیاز به این دفاتر افزوده خواهد شد.

رفعتی با اشاره به نحوه بازرسی‌های بازرسان اداره‌کل دفاتر الکترونیکی قضایی کشور گفت: بازرسی‌ها به صورت سرزده است و تعداد 6 بازرس در تهران و 2 بازرس در هر استان داریم. شروع این پروژه از تیرماه سال 90 کلید خورد و در نیمه دوم سال 91 نیز دفاتر استانی آن دایر شد.

مدیرکل دفاتر الکترونیکی قضایی کشور با اشاره به اینکه شاخص‌های مورد نیاز هر دفتر شناسایی شده است، گفت: مساحت هر دفتر بین 120 تا 180 مترمربع است و با راه‌اندازی این دفاتر نزدیک به 150 نیروی جدید در مجموعه فعالیت‌های دادگستری اضافه شد.

رفعتی افزود: تمامی دادخواست‌ها در 255 عنوان خواسته مطرح می‌شود که رسیدگی به آن توسط کارشناسان متخصص حاضر در دفاتر انجام می‌شود. در حوزه کیفری تنها شاهد تخلفاتی در شهر تهران بودیم که بیشتر مربوط به موضوع چک است.

مدیرکل دفاتر الکترونیکی قضایی کشور با بیان اینکه مراجعه غیرحضوری مردم با تخفیف 30 درصدی ارائه می‌شود، گفت:‌ همه ساله رتبه‌بندی‌ها در قالب 10 شاخص صورت می‌پذیرد و در پایان هر سال 3 استان برتر معرفی می‌شود و براساس عملکردهای موجود خراسان رضوی جزو استانهای برتر کشور بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.