قدس آنلاین: معاون آمار و اطلاعات قوه قضائیه گفت: امکانات خوبی در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی لحاظ شده که در قالب ۴۷ شاخص تعریف شده است.

۴۷ شاخص در دفتر الکترونیکی قضایی لحاظ شده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در حاشیه دومین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امکانات خوبی در این دفاتر لحاظ شده که در قالب 47 شاخص تعریف شده است. بدون مراجعه مردم امکان ارائه خدمات بسیار زیادی میسر است و در نظرسنجی صورت گرفته نیز با رضایتمندی بالای مردمی همراه بوده است.

وی افزود: مسئول اصلی ثبت دادخواست مجتمع‌های قضایی هستند و فرآیند اجرایی آن در اختیار دادگستری‌های استانها است و ثبت و ارجاع آن هم بر عهده دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بوده و این خدمات به صورت آنلاین انجام می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه اقدامات مناسبی در راه‌اندازی این دفاتر صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات مناسب نرم‌افزاری و منابع انسانی در این دفاتر شاهد صرفه‌جویی خوبی در فعالیت‌های زمانی قوه قضائیه بودیم.

شهریاری گفت: مساحت دفاتر معین شده به طور متوسط 60 تا 100 مترمربع بوده و در هر دفتر نیز به طور میانگین 3 تا 5 نیروی انسانی فعال است.

وی بیان کرد: دادخواستها در دفاتر مراکز استانها رسیدگی می‌شود و تاکنون 700 دفتر در سطح کشور فعال شده است.

معاون آمار و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه خراسان رضوی عملکرد مطلوبی در حوزه خدمات الکترونیکی قضایی در سطح کشور داشته است، گفت: استان خراسان‌رضوی جزء استان‌های برتر کشور است و تاکنون هیچگونه گلایه‌ای از این استان گزارش نشده و همکاری مسئولان قضایی این استان بسیار خوب بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.