قدس آنلاین-شهرکرد-فریدون عباسی: به زودی برای کودکان مناطق محروم و روستایی سطح استان نیز ایستگاه سیار پخش فیلم تدارک دیده می شود.

کودکان با ۵۰ درصد تخفیف از فیلم‌های سینمایی کانون پرورش فکری بهره‌مند می‌شوند

به گزارش قدس انلاین از شهرکرد: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نشاط و شادمانی در جامعه ضروری است و برای کودکان و نوجوانان یکی از موارد بسیار مهم به ویژه در بخش تحصیلی محسوب می‌شود.

فرزاد رحیمی افزود: شادی صرفاً فاکتوری برای سنجش سلامت روان افراد نیست و در افزایش بهره هوشی کودکان نیز تأثیر بسزایی دارد. نشاط و شادمانی در جامعه ضروری است و در ۱۱۶ روستای این استان فیلم کودک اکران خواهد شد.

وی گفت: فعالیت‌های با نشاط فرهنگی عامل ایجاد نشاط پایدار بوده و جامعه ما دارای پشتوانه قوی در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی است. در بخش سینمای کودک نیز ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و لازم است به مسائل فرهنگی و اجتماعی از زاویه فرهنگ و هنر نگاه کنیم.

رحیمی تصریح کرد: سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر فعال خواهد بود که در نوبت صبح به دانش‌آموزان مدارس اختصاص داشته  و در نوبت بعد از ظهر خانواده‌ها می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی درادامه خاطر نشان کرد: فیلم‌های این سینما متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده و به زودی برای کودکان مناطق محروم و روستایی سطح استان نیز ایستگاه سیار پخش فیلم تدارک دیده شود و از طریق واحد سیار در ۱۱۶ روستا که از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مند است فیلم اکران شود.

مدیرکل آفرینش‌های هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: کودکان و نوجوانان می‌توانند با ۵۰ درصد تخفیف از فیلم‌های سینمای کودک و نوجوان بهره‌مند شوند.

حسین علیجانی گفت: در سینمای کودک فیلم‌های تخصصی حوزه کودک به نمایش گذاشته خواهد شد و شاعران، نویسندگان و هنرمندان سرمایه‌های آینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خواهند بود.

علیجانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تأثیر سینما بر رشد و پیشرفت جامعه خاطرنشان کرد: باید به کودکان بیاموزیم که چگونه با یک زبان مورد تفاهم تمام دنیا تکلم کنند که آن زبان سینما بوده و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب تاکید داشته‌اند که سینما کلید پیشرفت کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور ۵ هزار نفر هستند که در حوزه‌های مختلف ادبی، فرهنگی و هنری به فعالیت می‌پردازند.کانون تنها نهادی است که می‌توان آینده نسل جدید سرزمین اسلامی‌مان را در آن دید و افتتاح سینمای کودک گام مؤثری در توسعه فعالیت‌های اثرگذار کودکان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.