قدس آنلاین-بجنورد- مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی از راه اندازی و بهره برداری نخستین مرکز مبادله کتاب دائمی در استان خبر داد.

مرکـز مبـادله کتـاب در خراسان شمالی راه انـــدازی شد

علی محمد جهانی در گفتگو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهارداشت: این مرکز همزمان با  بیست و چهارمین سالروز نامگذاری هفته کتاب و کتابخوانی راه اندازی شده که ظرفیتی عظیم جهت همکاری و تعامل بین کتابخانه ها ایجاد می کند.

وی افزود: این امر در راستای توزیع عادلانه کتاب بر اساس نیاز کتابخانه ها انجام شده و گامی موثر برای تامین منابع مخاطب مدار در کتابخانه ها است.

وی یادآورشد: کتابخانه های عمومی یک مجموعه زنده و پویا هستند و این زنده بودن زمانی معنا پیدا می کند که بتوان منابع مازاد، تکراری و بدون استفاده را حذف و منابع جدید و مورد نیاز را به مجموعه اضافه کرد، از طریق مرکز مبادله میتوان منابع مازاد تکراری و بدون استفاده را به منابع مورد نیاز کتابخانه ی دیگر اضافه کرد.

وی استفاده بهینه از کتب مازاد کتابخانه های عمومی، غنی سازی مخزن کتابخانه ها، یکسان سازی فرآیند دریافت و استفاده ی منابع اهدایی در کتابخانه ها و یکسان سازی فرآِیند مبادله منابع اطلاعاتی را از اهداف مرکز مبادله کتاب عنوان کرد.

جهانی ادامه داد: با توجه به اینکه این مرکز می تواند نتایج مثبتی در ارتقاء خدمات رسانی کتابخانه های عمومی داشته باشد در ابتدای کار بیش از بیست هزار نسخه کتاب که بخش عمده آن ها از محل کتب اهدایی از سازمان ها  و تفکیک کتب اهدایی و و جینی استان تامین شده در اختیار مرکز قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: کلیه مراکز فرهنگی و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می توانند کتاب های مفید و قابل استفاده خود را از طریق ارایه کتب خود به اداره کل کتابخانه های استان و یا سایر کتابخانه های عمومی استان  به این مرکز اهدا کنند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.