قدس آنلاین- ایلام: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، گفت: کمیته امداد در خصوص سنت حسنه قرض‌الحسنه، اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام داده است.

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در ایلام راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، ضیاء رضایی در مراسم افتتاح صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه بر اساس اساسنامه این نهاد و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در کشور، اقدام به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد کرده است، اظهار داشت: هفدهمین صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور در ایلام راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق قرض‌الحسنه خدمات خوبی به مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان جامعه ارائه داده است، افزود: از طریق این صندوق، وام‌های کارگشایی و خودکفایی با مساعدت خیرین و نیکوکاران و حمایت‌های مسئولان استانی به افراد تحت پوشش ارائه خواهدشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام با بیان اینکه اخذ مجوز این صندوق از بانک مرکزی جمهوری اسلامی اخذ شده است و خیرین و نیکوکاران با سپرده‌گذاری و افتتاح حساب در این امر مشارکت خواهند داشت، یادآور شد: از این ظرفیت استان ایلام در راستای توانمندسازی نیازمندان و مددجویان تحت حمایت استفاده می شود.

ضیاء رضایی با اشاره به اینکه حداقل موجودی برای افتتاح حساب 100 هزار ریال است، خاطر نشان ساخت: یک حساب قرض‌الحسنه ویژه در این صندوق وجود دارد که خیرین و نیکوکاران به تشخیص خود، به نیازمندان معرفی‌شده تسهیلات ویژه‌ای فقط با کارمزد3 درصد پرداخت می کنند و هیچ سودی از گیرنده وام دریافت نمی شود.

وی با بیان اینکه از محل این صندوق قرض الحسنه از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 30 میلیارد ریال وام کارگشایی پرداخت شده است، تصریح کرد: این تسهیلات در قالب 2 هزار و 15 فقره وام خودکفایی پرداخت شده است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام با اشاره به اینکه تا کنون 73 میلیارد ریال به 2 هزار و 385 نفر، خدمات قرض الحسنه ارائه‌شده است، تأکید کرد: تا پایان سال جاری هدف‌گذاری شده است تا 800 فقره وام کارگشایی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال و 200 فقره وام خودکفایی نیز با اعتباری بالغ‌ بر 30 میلیارد ریال به جامعه هدف پرداخت شود.

ضیاء رضایی گفت: کلیه مراحل تشکیل پرونده در ادارات شهرستان‌های تابعه استان انجام می‌شود و تسهیلات مورد نظر،  ظرف 72 ساعت در وجه وام‌گیرنده پرداخت می گردد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.