همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) مصادف با هفتم ماه صفر، آئین بدرقه خدام اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

آئین بدرقه خدام اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، آئین بدرقه خدام اربعین حسینی متشکل از خدمت‌گزاران اربعین حسینی از همه نهادها و خادمان اعزامی آستان قدس رضوی در روز دوشنبه 17 آبان ماه، مصادف با هفتمین روز از ماه صفر و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور 600 پاکبان، 250 آشپز، 160 نفر از کمیته مشارکت های مردمی، 400 راننده اتوبوس، 400 نفر از تشکل‌های مردمی، 100 نفر از خواهران و 250 نفر از طلاب مبلغ برگزار می‌شود.

در مراسم بدرقه خدام اربعین حسینی که از ساعت 15 در صحن انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، ضمن مداحی مداحان اهل بیت(ع) تولیت آستان قدس رضوی به سخنرانی می‌پردازد.

در اربعین امسال عمده خادمان اعزامی آستان قدس رضوی برای نخستین بار مشرف می‌شوند و در برنامه بدرقه خدام نیز که برای نخستین بار و با حضور اقشار مختلف برگزار می‌‎شود، خدام با لباس خدمت حضور پیدا می‌کنند.

کاروان مشهد الرضا(ع) با 200 دستگاه اتوبوس عازم مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی می‌شوند و با شعار «انی احامی ابداً عن دینی» در مواکب پیش بینی شده با عنوان«موکب الامام الرضا(ع)»  حضور پیدا می‌کنند.

در آئین بدرقه خدام اربعین که از طریق رسانه‌های مختلف منعکس می‌شود، خادمان از مسیر ایوان نقاره خانه از زیر دروازه قرآن عبور خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.