قدس آنلاین - اراک- احمدمختاری: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: این استان با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم و تامین امکانات، برای ارایه خدمات به راهپیمایان اربعین حسینی(ع) آمادگی کامل دارد.

ستاد اربعین حسینی استان مرکزی برای برگزاری آیین راهپیمایی آمادگی کامل دارد

عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی(ع) افزود: در نشست هایی که با مسئولان ستاد مرکزی برگزار شد ،مقرر شده که ستاد استان مرکزی علاوه بر ارایه خدمات در پایانه مرزی شهر مهران، موکب هایی را در کشور عراق برپا می کند و خدمات بهداشتی درمانی، حمل و نقل و تغذیه و اسکان موقت در شهر نجف را به شرکت کنندگان در آیین اربعین برعهده داشته باشد.

وی اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور تشکیل شده و کار هماهنگی ستادهای استانی و تعامل و هماهنگی با مقامات عراقی را عهده دار است.

جانشین رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) استان مرکزی گفت: ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور تشکیل شده و کار هماهنگی ستادهای استانی و همچنین تعامل و هماهنگی با مقامات عراقی را عهده دار است.

فیلی، با یادآوری اینکه، علاوه بر مسئولیت جانشینی ستاد اربعین حسینی(ع) ، مسئولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات را نیز برعهده دارد، اظهار کرد: توان خدمت رسانی این ستادها متمرکزشده و علاوه بر خدمات برنامه ریزی شده در شهر مهران، با استفاده از تعامل ستاد عتبات، امسال برای نخستین بار در نجف اشرف و مسیر حرکت کاروان ها به طرف کربلا به عموم زائرین حسینی(ع) خدمت رسانی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: این استان به عنوان، معین استان ایلام در برگزاری آیین اربعین تعیین شده و مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری مرکزی به عنوان شهردار معین مهران منصوب شده است و به اتفاق نمایندگان کمیته های 9 گانه ستاد اربعین این استان در شهر مهران مستقر می شود.

فیلی افزود: علاوه بر تامین امکانات مورد نیاز شهرداری معین مستقر در مهران، پنج دستگاه اتوبوس، 2 دستگاه خودروی آتش نشانی، 2 دستگاه بالابر، 2 دستگاه خاور یخچال دار، چهاردستگاه ماشین حمل زباله، 2 دستگاه آمبولانس، تعداد 1300 دستگاه اتوبوس ویژه طرح اربعین برای عزیمت زائرین از شهرهای استان به مرز مهران و بازگشت آنان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: ستاد اربعین استان مرکزی علاوه بر اقداماتی مانند آماده سازی پارکینگ خودروهای سبک و سنگین، ایجاد جاده های فرعی به سمت پارکینگ و تامین روشنایی، نسبت به برپایی دو موکب بزرگ و ارایه خدماتی شامل اسکان موقت، پذیرایی، بهداشت و درمان و انجام خدمات شهری اقدام کرده و برای پذیرایی و خدمت رسانی به جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر زائر حسینی آمادگی دارد.

فیلی گفت: برای ثبت نام زائرین در استان مرکزی، 37 دفتر ثابت و 14 دفتر سیار تعیین شده و برای جمع آوری نذورات و کمک های نقدی آمادگی کامل وجود دارد.

معاون استاندار مرکزی ضمن تاکید بر رعایت قوانین و مقررات مربوط به سفر به کشور عراق توسط زائرین، گفت: برای پیشگیری از بینظمی و مشکلات زیادی که برای سفرهای انفرادی زوار حرم حسینی(ع) در ایام اربعین پیش می آید،پیشنهاد می شود زائران از سفرهای کاروانی حج و زیارت برای حضور در عراق استفاده کنند.

وی افزود: مردم استان مرکزی باید فقط از مرز مهران به عراق عزیمت کنند و مسیر بازگشت نیز همین مرز است و به هیچ وجه برای افرادی که از مرز مهران وارد خاک عراق شده اند، امکان ورود به کشور از پایانه های مرزی دیگر وجود ندارد. فیلی افزود: اقدامات لازم برای برپایی هشت موکب با ظرفیت پذیرای و اسکان موقت برای جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر در نجف اشرف و مسیر راهپیمایی اربعین از نجف تا کربلا توسط این ستاد صورت گرفته می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.