قدس آنلاین- اراک- احمد مختاری: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بر جذب سرمایه گذار خارجی در این منطقه تاکید کرد و گفت: جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی یکی از ضرورت های مهم ایجاد اشتغال و کارآفرینی در استان است.

کوتاهی مدیران و دستگاه های اجرایی در جذب سرمایه گذاری خارجی خط قرمز مدیران ارشد استانی است و باید در برابر این رفتارها پاسخ گو باشند.

ظفر افشون روز یکشنبه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی، افزود: با توجه به وجود زیرساخت های تولید و جذب سرمایه گذار در این استان، مسئولان و دستگاه های اجرایی باید تسهیل سرمایه گذاری در استان را در دستور کار خود قرار دهند و برای رفع مشکلات سرمایه گذاران و مردم تلاش کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های مناسب این استان درحوزه ایجاد و ساخت نیروگاه های بادی و خورشیدی، هشت سرمایه گذار خارجی متقاضی حضور و سرمایه گذاری در این بخش هستند که نیاز است رفع مشکلات و تسهیل در فرآیند اداری برای این واحدها در دستور کار ادارات ذیربط قرار گیرد.

حسن میرزاخانی افزود: 25 درصد مسائل فضای سبز و تامین آب برای شستشوی پنل های نیروگاه خورشیدی و زیرساخت ها برای ایجاد نیروگاه های بادی و خورشیدی در این استان برای ایجاد این نیروگاه ها تهیه شده است. وی ادامه داد: مکان های ایجاد نیروگاه های بادی در شهرستان های خمین، زرندیه، دلیجان، اراک برای ایجاد نیروگاه های 25 مگاواتی شاناسایی و به سرمایه گذاران معرفی شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی وجود فرآیند طولانی و قوانین و مقررات اداری برای سرمایه گذاری را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: 20 تا 21 دستگاه در حوزه سرمایه گذاری در این استان فعال هستند که نیاز است با تسهیلگری و ساده سازی در این امور زمینه سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان فراهم شود.

میرزاخانی افزود: 56 فرصت سرمایه گذاری علاوه بر فرصت های پیش روی استان در سفر رئیس جمهوری شناسایی و برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران معرفی شد. وی گفت: 125 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ها در استان مرکزی نیاز است و تا کنون برای 40 میلیارد ریال آن سرمایه گذار شناسایی شده و بقیه در حال پیگیری هستند. در این نشست موانع پیش روی متقاضیان سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های خورشیدی مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.