رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر چارچوبی که رهبری ترسیم کردند به طور ۱۰۰ درصد انجام می شد حتماً شرایط طور دیگری بود.

اگر مذاکرات انجام نمی شد راه حل دیگر جنگ بود/باید طبق اصول رهبری در مذاکرات پیش می رفتیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صدا و سیما، علی اکبر ولایتی در برنامه متن حاشیه،  اظهار داشت: اگرچه ما پس از برجام با دیگر کشورها مبادلاتی داریم اما آمریکایی ها به آنچه مربوط به آنان است عمل نکردند.  
وی با تأکید بر لزوم برگزاری مذاکرات هسته ای گفت: ما حتماً باید مذاکره می کردیم و درست هم این کار انجام می دادیم و این تصمیم نظام بود.  
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری افزود: ما باید مذاکره می کردیم تا اتحادی که آمریکایی ها علیه ما ایجاد کرده بودند به هم بزنیم.  
ولایتی تصریح کرد: امروز دیگر امکان ندارد که آمریکایی ها بتوانند ۱+۵ دیگری درست کنند.  
وی افزود: ما باید حقانیت خودمان را در مذاکرات اثبات می کردیم اما مذاکرات باید آنگونه که رهبری ترسیم کردند انجام می شد.  
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مذاکرات هسته ای چه در دولت قبل و چه در این دولت با تصمیم نظام صورت گرفت گفت: اگر مذاکره نمی شد راه حل دیگر جنگ بود پس باید مذاکره انجام می
شد اما اینکه مذاکره درست انجام شود با مطلق مذاکره متفاوت است.  
ولایتی افزود: اگر چارچوبی که رهبری ترسیم کردند به طور ۱۰۰ درصد انجام می شد حتماً شرایط طور دیگری بود به هر حال الآن جمهوری اسلامی ایران توانسته توان هسته ای خود را حفظ کند در حالی که آمریکایی ها به عهدشان وفا نکردند.
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه تجربه تلخی از حضور آمریکایی ها در افغانستان و مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا زیر نظر سازمان ملل داریم افزود: اگر کمک ایران نبود امکان نداشت آمریکاییها بر طالبان در افغانستان پیروز شوند، با این حال به محض لشکرکشی نظامیان آمریکایی به افغانستان و حضور آنان در این کشور، بوش ایران را به عنوان یکی از چهار محور شرارت معرفی کرد و پاداش ایران را داد.  
ولایتی همچنین در خصوص یمن گفت: مردم یمن هم همین الآن هم پیروزند اگر چه برای استقلال کشور و آزادیشان از شر سعودی ها هزینه های سنگینی می پردازند.  
وی افزود: سعودی ها درصدد تحمیل حکومت یک نفر مورد حمایتشان بر یمنی ها هستند در حالی که مردم یمن این مسئله را قبول ندارند.  
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سعودی ها به انتهای خط رسیده اند در حالی که مردم یمن هر وقت اراده کنند می توانند هر نقطه از عربستان به جز شهرهای مقدس را هدف قرار دهند.  
ولایتی افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از یمنی ها سیاسی و امدادی و به هر شکل ممکن است.  
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در خصوص رابطه ایران و آمریکا گفت: تضادهای ما با آمریکا به خاطر رابطه ارباب ـ رعیتی و آقا و نوکری است.  
وی افزود: اگر بنا باشد روابط ما با خارج بر پایه حقوق برابر، احترام متقابل و عدم مداخله در امور یکدیگر باشد ما با هر کشوری آماده برقراری رابطه هستیم.
ولایتی گفت: مردم ایران در طول تاریخ نشان داده اند زیر بار رابطه ارباب ـ رعیتی نمی روند و به هیچ وجه دست از شرافت ملی خود برنخواهند داشت.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این برنامه هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را یکسان و دو روی یک سکه دانست و افزود: هر دوی آنان سیاست های اسلاف خود را دنبال می کنند و در حال رقابت با هم در حمایت از اسرائیل و تسلط بر دنیا هستند.  
وی گفت: هر کدام از این دو که روی کار بیایند افول آمریکا تشدید می شود و آمریکا تنها ابرقدرت دنیا نخواهد شد.  
ولایتی شکست طرح ها و سیاست های آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و یمن را نشانه هایی از افول ابرقدرتی آمریکا در منطقه ارزیابی کرد.  
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد: ما خواهان استقلالمان هستیم در حالی که آمریکایی ها نمی توانند این را ببینند.  
وی با بیان اینکه همه رؤسای جمهوری آمریکا در مواجهه با ایران یکسان عمل کرده اند افزود: اینان سعادت ملت ایران را نمی خواهند بلکه می خواهند وضعیت به زمان شاه بازگردد و یک نفر مزدور آنان روی کار آید.  
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی ها به عهدشان در برجام وفا نکردند و ما باید مطالباتمان را از آنان دنبال کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.