پایگاه جروزالم پست در گزارشی با اشاره به اینکه دولت مرکزی بغداد از متحدان اصلی ایران است نوشت: حیدر العبادی خواستار خروج نیروهای ترکیه از استان موصل است.

دولت مرکزی بغداد از متحدان اصلی ایران است/حیدر العبادی خواستار خروج نیروهای ترکیه از موصل است

به گزارش قدس آنلاین، وب‌سایت روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در یادداشتی مدعی شد که همزمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل و مبازه علیه داعش، ایران و ترکیه در رقابتی  پنهان قصد دارند که در نواحی شمالی عراق برتری قدرت خود را تثبیت کنند.
این پایگاه صهیونیستی در ادامه با اشاره به ساختار سازمانی و تشکیلاتی نیروهای بسیج مردمی «حشدالشعبی» مدعی می‌شود که «حشد الشعبی» یکی از ابزارهای اعمال قدرت ایران در عراق است.
«جروزالم پست» همچنین با بیان اینکه هدف ترکیه از احداث پایگاه نظامی «بعشیقه» اعمال نفوذ بیشتر خود در مناطق شمالی عراق است می‌نویسد که «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق بارها به حضور ترکیه در عراق اعتراض کرده  و خواستار خروج نیروهای ترکیه  از خاک این کشور شده  است.
در بخش دیگری از این یادداشت ضمن اشاره به اهمیت راهبردی «تلعفر» و عملیات «حشدالشعبی» برای آزادسازی این شهر به منظور جلوگیری ازفرار عناصر داعش به سوریه می نویسد: «تلعفر» نه تنها به خاطر موقعیت جغرافیایی آن بلکه به علت تاریخ و جمعیت شناسی آن مهم است.
«جروزالم پست» در پایان با بیان اینکه در تحولات اخیر ایران دست بالا را دارد می‌نویسد: هم اکنون دولت مرکزی بغداد از متحدان اصلی ایران است.

منبع:میزان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.