قدس آنلاین- ایلام: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: ظرفیت آبرسانی به پایانه مرز بین المللی مهران با همکاری مسئولان وزارت نیرو به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در شبانه روز افزایش یافته است.

افزایش آب شرب مهران به بیش از۲ میلیون لیتر

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، داراب بیرنوندی با بیان اینکه بیشتر زائران اربعین حسینی از این نقطه به کربلای معلی مشرف می شوند، اظهار داشت: پارسال ظرفیت آبرسانی ۴۰۰ هزار لیتر در شبانه روز بود که این میزان در سال جاری حدوداً ۶ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان وزارت نیرو برنامه ریزی گسترده ای را برای تأمین آب مورد نیاز در مرز بین المللی مهران انجام داده اند، افزود: به جرأت می توان گفت برای امسال و حتی سال های آینده نیز در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام با بیان اینکه آیین های اربعین حسینی در سال های آینده به فصل گرم تابستان وارد می شود، یاد آور شد: ممکن است بر اثر گرمای نقاط مرزی و کشور عراق، با کمبود آب و مشکلات بهداشتی در این مراسم مواجه شوند.

داراب بیرنوندی خاطر نشان ساخت: مسئولان وزارت نیرو با هماهنگی ستاد عتبات عالیات و اربعین، طرح های متعددی به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل احتمالی را در دستور کار دارند که یکی از آنها انتقال آب بسته بندی شده و بهداشتی به آنسوی مرز است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به ۲ شکل اجرا می شود، تصریح کرد: در یک حالت آب تولیدی کارخانجات به آنسوی مرز منتقل می شود و در حالت دیگر با استفاده از دستگاه های تمام خودکار در نقاط مرزی، آب مورد نیاز بسته بندی و در اختیار زائران قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام با بیان اینکه مسئولان این شرکت امسال ۲ دستگاه بسته بندی آب بهداشتی را در مرز بین المللی مهران مستقر کرده اند، تأکید کرد: این دستگاه ها در مجموع ظرفیت بسته بندی ۲۵۰ هزار بطری کوچک (لیوان) در شبانه روز را دارند.

داراب بیرنوندی با اشاره به اینکه مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات تبدیل شده، گفت: برای رفاه حال زائران عزیز، در مجموع ۸ میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی به مهران هزینه شده است.

لازم به ذکر است هم اکنون روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر از طریق خروجی مرز مهران به عراق سفر می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.