قدس آنلاین- بجنورد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی از ثبت نام بیش از ۶ هزار زائر از مردم این استان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد.

ثبت نام بیش از شش هزار زائر خراسان شمالی در راهپیمایی اربعین

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمد تقی ایرانی اظهار داشت: این تعداد نفر در سامانه سماح برای عزیمت به کربلا از خراسان شمالی ثبت نام کرده اند که مدارک 4908 نفر برای صدور ویزا ارسال شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد زائران 3671 مرد و 1237 زن هستند، گفت: از مجموع این ثبت نام شدگان تا کنون تعداد 3418 روادید تحویل شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی افزود: ستاد هماهنگی اربعین استان در 5 جلسه ای که تشکیل داده است، زمینه های لازم برای حضور زائران اباعبدالله را فراهم کرده است و موکب این استان در مرز چذابه، هم مرز خروج زائران خراسان شمالی است و هم اینکه پذیرایی زائرانی که از این مرز وارد کشورعراق می شوند، را عهده دار خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: موکب خراسان شمالی که معین سایر استان ها نیز است در چذابه پذیرای 3 هزار نفر از زائران اربعین حسینی خواهد بود و امکانات لازم برای پذیرایی با هماهنگی ستاد اربعین استان فراهم شده است.
دکتر ایرانی اذعان داشت: برای پذیرایی شایسته تر از زائران، گروهی از مدیران استان با عزیمت به چذابه امکانات مورد نیاز را برآورد و آماده می کنند که با یاری خداوند پرچم اباعبدالله (ع) را به نام خراسان شمالی به اهتزاز در خواهند آورد.
وی در پایان نکاتی را به زائران محترم اربعین یادآور شد و گفت: ثبت نام از طرح سامانه سماح برای زائران اربعین الزامی است و غیر از آن از خروج غیر قانونی افراد از کشور جلوگیری خواهد شد، ضمن اینکه خروج از مرز با گذرنامه ای که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد امکان پذیر است.
وی تصریح کرد: هر مسافر که به خارج از کشور سفر می کند باید مراقبت های لازم را بکار ببندد و به عنوان مثال هیچگاه گوشی تلفن همراه خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهد که البته امیدواریم زائران این استان با نظم و رعایت نوبت چه هنگام ورود به خاک عراق و به ویژه هنگام بازگشت توجه کنند که سعه صدر و آرامش خود را حفظ کنند تا خدای ناکرده آزرده نشوند.
انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.